حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
شناسه : 34791

هیأت وزیران در جلسه 27 /11 /1395 به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده (5) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) – مصوب 1393 – آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد: […]

پ
پ

هیأت وزیران در جلسه 27 /11 /1395 به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده (5) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) – مصوب 1393 – آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین نامه اجرایی ماده (5) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)
مصوب 1395,11,27با اصلاحات و الحاقات بعدی

ماده 1(اصلاحی 21/03/1396)– دستگاه‏ های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب 1386 – می ‏توانند واحدهای خدماتی، رفاهی، مجتمع‏ های فرهنگی، هنری و مازاد ورزشی خود مانند ساختمان‏ (اعم از اداری و آموزشی)، ورزشگاه‏، استخر، سالن های سینما و نمایش و آمفی ‏تئاتر، غذاخوری، اجلاس (کنفرانس)، خوابگاه‏ دانشجویی، مهمانسرا، زائرسرا، ایستگاه‏ تحقیقاتی، سالن‏ فیزیوتراپی، تشریح، رادیوگرافی، سیتی ‏اسکن، دندانپزشکی، آزمایشگاه، درمانگاه‏، بیمارستان‏، باغ‏، مزرعه، تأسیسات ساحلی، محل‏ های تفریحی و سرگرمی را برای مدتی که موردنیاز نیست و استفاده از آنها توسط دیگری موجب استهلاک غیرمعمول نمی‏ شود، با رعایت کاربری آن و از طریق مزایده و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط، به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد صلاحیت به صورت اجاره واگذار کنند.

تبصره 1 – تشخیص موارد قابل واگذاری بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف وی حسب مورد در مرکز و استان ‏ها خواهد بود.

تبصره 2 – اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد در صورتی واجد صلاحیت شناخته می ‏شوند که دارای مجوز فعالیت معتبر از مراجع قانونی ذی ‏ربط باشند.

ماده 2 – واگذاری آثار و بناهای تاریخی مشمول حکم این آیین ‏نامه نمی ‏گردد.

ماده 3 – در اجاره موارد مذکور در ماده (1) این آیین نامه، تعاونی ‏ها در شرایط برابر و در اجاره واحدهای مازاد ورزشی در شرایط مساوی، فدراسیون ‏های ورزشی، رده‏ های مقاومت بسیج و هیئت ‏های ورزشی استانی و شهرستانی در اولویت قرار می ‏گیرند.

تبصره – منظور از شرایط برابر یا مساوی، یکسان بودن اجاره بهای پیشنهادی و شرایط پرداخت آن از سوی شرکت ‏کنندگان در مزایده می ‏باشد.

ماده 4 – قرارداد تنظیمی مشمول احکام پیش ‏بینی شده در قانون مدنی و قانون روابط موجر و مستاجر و سایر مقررات جاری خواهد بود.

ماده 5 – مدت اجاره حداکثر برای سه سال مجاز است. مدت مورد نظر و سایر شرایط در اجاره‏ نامه قید می‏ شود.

تبصره – بعد از انقضای مدت اجاره، واگذاری مجدد تابع ضوابط مقرر در این آیین ‏نامه می‏ باشد. شرکت مستأجر در مزایده مربوط به واگذاری مجدد، بلامانع است.

ماده 6 – قید ممنوعیت واگذاری مورد اجاره کلاً یا جزئاً حتی به صورت نمایندگی یا وکالت به غیر و نیز ذکر ممنوعیت تغییر کاربری در اجاره‏ نامه الزامی است.

ماده 7 – ترتیب پرداخت کلیه هزینه ‏هایی که بر عین مستاجره متصور است و صرفاً بر عهده مستاجر می ‏باشد در اجاره‏ نامه قید می ‏گردد.

ماده 8 – مشخصات کامل مورد اجاره از نظر ساختمان و یا بخشی از آن، نوع تجهیزات و مشخصات و وضعیت کیفی آن صراحتاً در اجاره‏ نامه قید می‏ گردد.

ماده 9 – سایر اموالی که به تبع اموال موضوع این آیین ‏نامه اجاره داده خواهد شد، باید در شرایط مزایده قید و بر اساس آنها قیمت ‏گذاری صورت گیرد. چنانچه اینگونه اموال در شرایط مزایده قید نشده باشد، با توافق طرفین و ضمن درج در قرارداد اجاره ‏تحویل مستأجر می ‏گردد.

ماده 10 – مسئولیت حفظ و حراست اموال در طول دوره قرارداد بر عهده مستأجر است و در صورت اتلاف، مستأجر ضامن است.

ماده 11 – وجوه حاصل از اجرای این آیین ‏نامه پس از واریز به حساب‏ های خزانه بر اساس ردیف‏ های درآمد – هزینه‏ ای که در قوانین بودجه سنواتی به صورت ملی و استانی پیش‏ بینی می ‏شود، به دستگاه ‏های اجرایی ذی‏ ربط ملی یا استانی با رعایت قوانین مربوط اختصاص می‏ یابد تا در قالب مبادله موافقت ‏نامه با سازمان برنامه‏ و بودجه کشور هزینه شود.

ماده 12 – نظارت بر کاربری، استانداردهای بهره‏ برداری و خدمات ‏رسانی و همچنین رعایت حقوق مصرف ‏کنندگان بالاخص از حیث تعرفه‏ های تعیین شده، به عنوان جزء لاینفک قرارداد اجاره بر عهده دستگاه اجرایی واگذارکننده می ‏باشد.

معاون اول رئیس جمهور – اسحاق جهانگیری

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.