حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
شناسه : 33910

هیئت وزیران در جلسه 25/ 9/ 1397 به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد تبصره ماده واحده قانون اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی – مصوب 1394- آیین نامه اجرایی قانون یاد شده را […]

پ
پ

هیئت وزیران در جلسه 25/ 9/ 1397 به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد تبصره ماده واحده قانون اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی – مصوب 1394- آیین نامه اجرایی قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین نامه اجرایی قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی
مصوب 1397,09,25

ماده ۱– در این آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند:
الف- سازمان: سازمان حفاظت محیط زیست.
ب- قانون: قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی – مصوب 1384- و اصلاحات بعدی آن.
پ- کارکنان و مأموران سازمان: آن دسته از کارکنان شاغل غیرستادی سازمان که در زمینه حفاظت محیط زیست، کنترل مناطق، کشف، تعقیب جرایم ناشی از قوانین و مقررات شکار و صید و جلوگیری از منابع آلاینده و مخرب محیط زیست فعالیت دارند.
ت- کاشف: کارکنان و مأموران سازمان که حسب وظایف محوله، کشتار، زنده گیری، نگهداری، حمل و نقل و ورود و خروج و به طور کلی شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی و سایر تخلفات زیست محیطی را کشف و صورتجلسه تخلف مربوط را امضا نمایند.
ث – مخبر: شخص یا اشخاصی که وقوع تخلف موضوع قانون شکار و صید – مصوب 1346 – را به سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

ماده ۲– سازمان حفاظت محیط زیست موظف است به منظور اجرای قانون هر ساله اعتبار مربوط را در اعتبارات هزینه ای خود پیش بینی و مطابق قوانین و مقررات مربوط هزینه نماید.

ماده 3– اعتبارات مورد نیاز اجرای این آیین نامه از محل بازگشت درآمدهای واریزی ذی ربط به میزانی که در قوانین مربوط تعیین شده است به نحو زیر توزیع می شود:
الف- کارکنان و مأموران سازمان در امور جلوگیری از تخلفات و جرایم معادل سی و پنج درصد (۳۵%) بهای جانوران وحشی.
ب- کاشفان معادل بیست‌ و ‌پنج ‏درصد (۲۵%) بهای جانوران وحشی.
پ- کارکنان و مأموران سازمان در امور پیگیری و تعقیب معادل ده ‌درصد (۱۰%) بهای جانوران وحشی.

تبصره ۱– اشخاص مذکور در این ماده در صورت تعدد اقدامات، صرفاً مشمول یکی از بندهای مربوط (بالاترین رقم) می شوند.

تبصره ۲– در مواردی که اشخاص مذکور در هر یک از بندهای این ماده بیش از یک نفر باشند، سهم مقرر به نسبت فعالیت و میزان مشارکت آنان حسب مورد به تشخیص مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ذی ربط یا رییس اداره شهرستان مربوط تعیین خواهد شد.

تبصره 3– در صورت وجود مخبر در پرونده، ده درصد (10%) از محل بند (الف) این ماده، به مخبر یا مخبران تعلق می‌گیرد.

ماده ۴– سازمان موظف است علاوه بر پرداختی های موضوع ماده (3) و بندهای آن، از محل اعتبارات مصوب که به این منظور اختصاص می یابد حسب مورد و به تشخیص رییس سازمان یا نماینده وی نسبت به پرداخت خسارات یا دیه و سختی کار به مشمولین قانون به شرح زیر اقدام نماید:
الف- به هر یک از کارکنان و مأموران سازمان یا کاشفین و مخبرین که ضمن انجام وظیفه یا مأموریت محوله مصدوم یا مجروح شده و تحت مداوا قرار می گیرند با ارایه مدارک مثبته علاوه بر دیه یا ارش قانونی، حداکثر تا پنجاه میلیون (000/ 000/ 50) ریال و در صورتی که صدمه وارد شده منجر به نقص عضو آنان شود معادل دیه یا ارش عضو ناقص شده.
ب- به خانواده کارکنان و مأمورانی که در جهت انجام وظایف قانونی و مأموریت محوله به منظور جلوگیری، کشف، تعقیب جرایم شکار و صید و در حین برخورد با متخلفین جان خود را از دست می‌ دهند علاوه بر دیه حسب مورد حداکثر تا سیصد میلیون (000/ 000/ 300) ریال.
پ- به کارکنان و مأمورانی که در اجرای وظایف قانونی محوله به ویژه کشف، تعقیب جرایم و دفاع از حقوق سازمان دچار خسارات مالی شده اند حداکثر چهل میلیون (000/ 000/ 40) ریال.

ماده 5– تصویب نامه شماره 34184/ ت37010هـ مورخ 6 / 3/ 1386 لغو می شود.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.