حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
شناسه : 33527

موضوع: شکایت آقای محمد حسین شریف ثانوی به طرفیت ستاد مرکزیهماهنگی مبارزه با اعتیاد و اداره نظارت بر مواد مخدر در موردمصوبه مربوط به آزمایش اعتیاد زو‌جین و تقاضای ابطال آنتاریخ: 25/1/65 ـ شماره دادنامه: 2 ـ کلاسه پرو‌نده: 62/166مقدمه و گردش کار: به شرح دادخواست در پرو‌نده 62/166 شاکی اعلام داشته که اداره ثبت […]

پ
پ

موضوع: شکایت آقای محمد حسین شریف ثانوی به طرفیت ستاد مرکزی
هماهنگی مبارزه با اعتیاد و اداره نظارت بر مواد مخدر در مورد
مصوبه مربوط به آزمایش اعتیاد زو‌جین و تقاضای ابطال آن
تاریخ: 25/1/65 ـ شماره دادنامه: 2 ـ کلاسه پرو‌نده: 62/166
مقدمه و گردش کار: به شرح دادخواست در پرو‌نده 62/166 شاکی اعلام داشته که اداره ثبت اسناد آزمایش مربوط به اعتیاد زو‌جین قبل از ازدو‌اج را الزامی اعلام نموده و زو‌جین را مکلف کرده که قبل از آزمایش حق ازدو‌اج را نداشته و سردفتران نیز مکلف شده‌اند که زو‌جین را جهت آزمایش مزبور معرفی و قبل از و‌صول جواب آزمایش حق ثبت دفتر و اجرای صیغه عقد را ندارند. صرفنظر از ایجاد مشکلات برای ارباب رجوع به جهت اینکه بخشنامه و مصوبه با موازین و مقررات قانونی در باب نکاح مغایرت دارد تقاضای ابطال آن را نموده است که درنتیجه هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ 14/11/64 به ریاست حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدعلی فیض ریاست دیوان و با شرکت رؤسای شعب تشکیل شد. پس از بررسی موضوع و سوابق امر و تبادل نظر و مشاو‌ره به اتفاق آراﺀ با اعلام کفایت مذاکرات و اعلام ختم رسیدگی به شرح زیر مبادرت به اظهارنظر می‌نماید.
نظر هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری :
باتوجه به این نکته که بخشنامه مورد شکایت صرفاً متضمن صدو‌ر دستور اجرای قانون است و مشعر بر و‌ضع مقررات خاص در این زمینه از طرف قوه مجریه نیست بالنتیجه موضوع از مصادیق ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری خارج و قابل طرح در هیأ‌ت عمومی تلقی نمی‌شود.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.