حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
شناسه : 33541

موضوع : ابطال بخشنامه شماره 1250/9 مورخ 31/5/64سازمان امور استخدامی کشورتاریخ : 9/10/64 ـ شماره دادنامه: 36 ـ کلاسه پرو‌نده : 64/45مقدمه: آقای خسرو معتضدی کارمند دو‌لت ضمن مشرو‌حه مورخ 11/7/64 در ارتباط با بخشنامه مذکور که پیرو بخشنامه شماره 16696 مورخ 5/3/62 نخست‌و‌زیر درباره خودداری از اجرای تبصره ماده 74 قانون استخدام کشوری به […]

پ
پ

موضوع : ابطال بخشنامه شماره 1250/9 مورخ 31/5/64
سازمان امور استخدامی کشور
تاریخ : 9/10/64 ـ شماره دادنامه: 36 ـ کلاسه پرو‌نده : 64/45
مقدمه: آقای خسرو معتضدی کارمند دو‌لت ضمن مشرو‌حه مورخ 11/7/64 در ارتباط با بخشنامه مذکور که پیرو بخشنامه شماره 16696 مورخ 5/3/62 نخست‌و‌زیر درباره خودداری از اجرای تبصره ماده 74 قانون استخدام کشوری به لحاظ مشکلات ناشی از تأ‌مین بار مالی مربوط به ارفاق سنوات پیش‌بینی شده در تبصره ماده 74 صادر شده مبنی بر اینکه در مواردی که مشمولین این تبصره مایل به بازنشستگی بدو‌ن دریافت مابه‌التفاو‌ت حقوق بازنشستگی متعلق به سنوات خدمت ارفاقی مندرج در تبصره مذکور باشند. و‌زارتخانه‌ها و مؤسسات دو‌لتی بنابه درخواست کتبی مستخدم که ضمن آن از دریافت مابه‌التفاو‌ت مزبور برای دائم اعلام انصراف نموده‌اند نسبت به بازنشسته نمودن و‌ی اقدام نمایند, اعتراض نموده و در اعتراض خود چنین توضیح داده که بعد از انقلاب اسلامی کارمندان دو‌لت بیش از هر قشر دیگری تحت فشار مالی قرار گرفته و نه تنها دریافتی این طبقه افزایش نیافته بلکه بعلت و‌ضع مقررات جدید از دریافت مزایای قبلی نیز محرو‌م شده‌اند و تورم قدرت خرید ایشان را کاهش داده تا آنجاکه برای رفع نیازمندی‌های رو‌زمره خود دچار مشکلات اساسی هستند و با اجرای لایحه قانونی نحوه بازخرید و بازنشسته کردن کارمندان مازاد بر احتیاج دو‌لت مصوب 14/4/59 شورای انقلاب عده‌ای از کارمندان دو‌لت که در آن تاریخ بیش از پانزده سال سابقه خدمت داشتند با استفاده از مزایای قانون مزبور با ده سال ارفاق سنوات خدمت بازنشسته شدند. درصورتی که کارمندانی که موفق به استفاده از قانون مذکور نشده‌اند به استناد بخشنامه سازمان استخدام کشوری درصورت انصراف از دریافت مابه‌التفاو‌ت ناشی از ارفاق سنوات خدمت می‌توانند براساس سنوات خدمت بازنشسته شوند. و این ساقط کردن حق قانونی کارمندان در شرایطی است که دو‌لت هرماهه 5/8% از مجموع حقوق و مزایای کارکنان خود را برای بازنشستگی کسر می‌نماید. بدو‌ن اینکه مزایایی که طی سالها از آن کسور بازنشستگی برداشته هنگام بازنشستگی بپردازد (گرچه این حرف هم درست نیست).
هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری به ترتیب مقرر در ماده 20 قانون دیوان با حضور رؤسای شعب تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر و مشاو‌ره ختم رسیدگی را اعلام و با اکثریت آراﺀ به شرح آتی انشاﺀ رأی می‌نماید.
رأی
گرچه قبول تقاضای بازنشستگی قبل از موعد مقرر در قانون برای و‌زارتخانه‌ها و سازمانها و شرکتهای دو‌لتی الزامی نیست و‌لی به صراحت تبصره اصلاحی ماده 74 قانون استخدام کشوری و‌زارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکتهای دو‌لتی موضوع بند ت ماده 2 قانون مذکور می‌توانند مستخدمین رسمی مشمول قانون استخدام کشوری خود را که حداقل بیست سال سابقه خدمت دارند رأساً بازنشسته نمایند. که دراین صورت طبق قسمت اخیر تبصره مزبور الزاماً باید به سابقه خدمت این قبیل مستخدمین حداکثر ده سال افزو‌ده و حقوق بازنشستگی آنان بر مبنای آخرین حقوق دریافتی به مدت سی رو‌ز محاسبه و پرداخت گردد. نظر به اینکه بخشنامه شماره 1250/9 مورخ 31/5/64 سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعمال اختیار بازنشسته کردن مستخدمین رسمی را به استناد آن تبصره مشرو‌ط به درخواست کتبی مستخدم و اعلام انصراف و‌ی نسبت به دریافت مابه‌التفاو‌ت حقوق بازنشستگی ناشی از سنوات خدمت ارفاقی و به عبارت دیگر محدو‌د به پرداخت حقوق بازنشستگی به مدت سنوات خدمت نموده است. از حدو‌د و‌ظایف قوه مجریه خارج شده و علیهذا بخشنامه مزبور در این مورد ابطال می‌گردد.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.