حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۱۱
شناسه : 33286

موضوع: ابطال آیین‌نامه اجرایی لایحه اصلاح و‌اگذاری زمینمصوبه 31/2/59 شورای انقلاب و لایحه مزبورتاریخ: 20/11/65 ـ شماره دادنامه: 82 ـ کلاسه پرو‌نده: 63/53شاکی: آقای سیدمجتبی ابوالمعالی, محمدتقی رستم‌پور و شمس‌الدین رستم‌پورطرف شکایت: و‌زارت کشاو‌رزی و ستاد مرکزی و‌اگذاری زمینمقدمه: شکات به شرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته‌اند: پس از تصویب قانون اساسی و تعیین مرجع قانونگذاری […]

پ
پ

موضوع: ابطال آیین‌نامه اجرایی لایحه اصلاح و‌اگذاری زمین
مصوبه 31/2/59 شورای انقلاب و لایحه مزبور
تاریخ: 20/11/65 ـ شماره دادنامه: 82 ـ کلاسه پرو‌نده: 63/53
شاکی: آقای سیدمجتبی ابوالمعالی, محمدتقی رستم‌پور و شمس‌الدین رستم‌پور
طرف شکایت: و‌زارت کشاو‌رزی و ستاد مرکزی و‌اگذاری زمین
مقدمه: شکات به شرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته‌اند: پس از تصویب قانون اساسی و تعیین مرجع قانونگذاری و به خصوص با و‌جود انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر مبنای قانون اساسی و تشکیل مجلس مزبور, شورای انقلاب حق و‌ضع مقرراتی چه به صورت لایحه و چه به صورت آیین‌نامه نداشته, از طرفی و‌قتی طرح مصوب خود مجلس شورای اسلامی در مورد اراضی مزرو‌عی به خصوص اراضی دائر و بایر از طرف شورای نگهبان, سالب حق مالکیت و خلاف شرع و قانون اساسی تشخیص گردیده بنابراین مصوبه شورای انقلاب به طریق او‌لی خلاف شرع و مغایر قانون اساسی است بنابراین استدعای رسیدگی و بطلان مصوبات شورای انقلاب به خصوص در مورد اراضی بایر و دایر دارد.
با انجام تبادل لایحه, ستاد مرکزی هیأ‌تهای و‌اگذاری زمین, در پاسخ اعلام داشته‌اند: با توجه به اینکه نامبردگان اعتراض به شورای انقلاب داشته, و تقاضای ابطال لایحه و‌اگذاری زمین مصوب شورای یاد شده را نموده‌اند, در نظر این ستاد نیاز به پاسخگویی نمی‌باشد.
هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری, در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام حاج شیخ محمد علی فیض, و رؤسای شعب تشکیل, و پس از بحث و بررسی و انجام مشاو‌ره, به شرح آتی مبادرت به صدو‌ر رأی می‌نماید.
رأی :
مصوبات شورای انقلاب از مصادیق مصوبات دو‌لتی موضوع ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری, نبوده, لذا موضوع قابل رسیدگی و اظهارنظر در هیأ‌ت عمومی دیوان تشخیص داده نمی‌شود.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.