حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۵۶
شناسه : 32863

موضوع : درخواست ابطال قسمتی از مواد و تبصره‌های آیین‌نامه اجراییقانون حج و او‌قاف و امور خیریه بلحاظ مخالفت با قانون حجتاریخ: 3/11/67 ـ شماره دادنامه: 108 ـ کلاسه پرو‌نده: 65/53شاکی : آقای حاج بابا اسماعیلیمقدمه و گردش کار : شاکی بشرح دادخواست تقدیمی به دیوان, خلاصتاً تقاضای ابطال تبصره 1 و 3 ماده 20 […]

پ
پ

موضوع : درخواست ابطال قسمتی از مواد و تبصره‌های آیین‌نامه اجرایی
قانون حج و او‌قاف و امور خیریه بلحاظ مخالفت با قانون حج
تاریخ: 3/11/67 ـ شماره دادنامه: 108 ـ کلاسه پرو‌نده: 65/53
شاکی : آقای حاج بابا اسماعیلی
مقدمه و گردش کار : شاکی بشرح دادخواست تقدیمی به دیوان, خلاصتاً تقاضای ابطال تبصره 1 و 3 ماده 20 و ماده 30 و تبصره 2 ماده 32 آیین‌نامه اجرایی قانون حج و او‌قاف و امور خیریه را بلحاظ مخالفت با قانون و شرع نموده است. با انجام تبادل لایحه با دفتر حقوقی نخست‌و‌زیری, مدیرکل دفتر مذکور بشرح لایحه شماره 120656‌ـ‌3/4/66 نسبت به یکایک مواد مورد اعتراض پاسخ داده است باتوجه به اینکه شاکی مواد و تبصره‌های مزبور را خلاف شرع نیز دانسته بود, هیأ‌ت عمومی با ارسال یک نسخه از دادخواست و ضمایم جهت فقهای محترم شورای نگهبان خواستار اعلام نظر آن شورا گردید که متعاقب آن فقهای محترم شورای نگهبان بشرح نامه شماره 3169‌ـ‌14/10/67 چنین اعلام داشتند: تبصره‌های آیین‌نامه اجرایی قانون حج و او‌قاف و امور خیریه که در نامه ذکر شده است در جلسه رسمی شورای نگهبان مطرح و بنظر فقهاﺀ شورای نگهبان خلاف موازین شرع شناخته نشد.
پرو‌نده با کیفیت مزبور در جلسه مورخ 3/11/67 هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری, به ریاست حجﻩالاسلام حاج شیخ محمدعلی فیض و با حضور رؤسای شعب تشکیل‌گردیده مطرح و پس از بحث و بررسی و انجام مشاو‌ره با اکثریت آراﺀ نسبت به آن بشرح آتی مبادرت به صدو‌ر رأی می‌نماید.
رأی :
باتوجه به نظر فقهای محترم شورای نگهبان مبنی بر عدم مغایرت تبصره 1 و 3 ماده 20 و ماده 30 آیین‌نامه اجرایی قانون حج و او‌قاف و امور خیریه با موازین شرعی, تبصره‌ها و مواد مذکور مخالف قانون نیز تشخیص نگردید.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.