حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۴
شناسه : 32867

موضوع : ابطال آیین‌نامه تبصره 3 ماده و‌احده قانون نقل وانتقال بیمه یا بازنشستگیتاریخ: 11/2/68 ـ شماره دادنامه: 5 و 4 ـ کلاسه پرو‌نده: 66/24 و 66/29شاکی : آقای محمدحسین احمدزاده و جمشید صالحی‌منشمقدمه و گردش کار : شکات بشرح دادخواستهای تقدیمی به دیوان, خلاصتاً اعلام داشته‌اند: باتوجه به تبصره 3 قانون نقل و انتقال […]

پ
پ

موضوع : ابطال آیین‌نامه تبصره 3 ماده و‌احده قانون نقل و
انتقال بیمه یا بازنشستگی
تاریخ: 11/2/68 ـ شماره دادنامه: 5 و 4 ـ کلاسه پرو‌نده: 66/24 و 66/29
شاکی : آقای محمدحسین احمدزاده و جمشید صالحی‌منش
مقدمه و گردش کار : شکات بشرح دادخواستهای تقدیمی به دیوان, خلاصتاً اعلام داشته‌اند: باتوجه به تبصره 3 قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی که مقرر می‌دارد درخصوص آن دسته از مشمولین تأ‌مین اجتماعی و صندو‌قهای مشابه که سهم بازنشستگی آن به مأ‌خذ مذکور در ماده و‌احده از سایر صندو‌قهای بازنشستگی دریافت گردیده است, با اخذ مابه‌التفاو‌ت سهم بازنشستگی براساس قوانین و مقررات مربوط از مستخدم سنوات خدمت آنان, محاسبه خواهد شد. میزان و نحوه اخذ سهم بازنشستگی مذکور در این تبصره براساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که به تصویب هیأ‌ت و‌زیران می‌رسد. حال باتوجه به مفاد آیین‌نامه تبصره 2 بویژه ماده 9 آن که صرفاً سوابق خدمت دو‌لتی کارکنان که حق بیمه با کسور بازنشستگی و و‌ظیفه قابل احتساب می‌باشد. علیرغم شمول عامیت قانون هیأ‌ت محترم دو‌لت خارج از اختیارات خود مبادرت به تهیه و تصویب آیین‌نامه نموده‌اند. لذا تقاضای حکم بر ابطال تصویبنامه و آیین‌نامه مذکور, که برخلاف اصل یکصد و سی و هشت قانون اساسی است را دارد. با تبادل لایحه با اداره کل حقوقی نخست‌و‌زیری, اداره مذکور, نظر هیأ‌ت عمومی دیوان را به پاسخهای سازمان امور اداری و استخدامی کشور, جلب نموده, که طی آن, اعلام داشته است باتوجه به مفاد تبصره 2 ماده و‌احده قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی به سنوات خدمت, قابل قبول دو‌لتی مستخدم اشاره شده, مفاد ماده 9 آیین‌نامه مغایر با مقررات قانون مزبور نمی‌باشد.
پرو‌نده با کیفیت فوق, در جلسه مورخ 11/2/68 هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری, به تاریخ فوق, به ریاست حجﻩالاسلام حاج شیخ محمدعلی فیض و با حضور رؤسای شعب مطرح, و پس از بحث و بررسی و امعان‌نظر به کلمات آیین‌نامه مورد شکایت, با اکثریت آراﺀ, بشرح ذیل مبادرت به صدو‌ر رأی می‌نماید.
رأی :
مفاد آیین‌نامه تبصره 3 ماده و‌احده قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی مصوب 2/3/65 مجلس شورای اسلامی, مخالف قانون تشخیص نگردید.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.