حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۹
شناسه : 32816

موضوع : مشمول اجرای مصوبه مورخ 10/2/67 شورای حقوقو دستمزد به مستخدمین بازنشسته قبل از تاریخ 10/2/67تاریخ: 23/9/68 ـ شماره دادنامه: 86 ـ کلاسه پرو‌نده: 67/83شاکی : آقای عطاﺀاله مجدیطرف شکایت : سازمان امور اداری و استخدامیمقدمه و گردش کار : شاکی به شرح دادخواست تقدیمی, اعلام داشته: برابر مقررات قانون استخدام کشوری هرگونه تغییر […]

پ
پ

موضوع : مشمول اجرای مصوبه مورخ 10/2/67 شورای حقوق
و دستمزد به مستخدمین بازنشسته قبل از تاریخ 10/2/67
تاریخ: 23/9/68 ـ شماره دادنامه: 86 ـ کلاسه پرو‌نده: 67/83
شاکی : آقای عطاﺀاله مجدی
طرف شکایت : سازمان امور اداری و استخدامی
مقدمه و گردش کار : شاکی به شرح دادخواست تقدیمی, اعلام داشته: برابر مقررات قانون استخدام کشوری هرگونه تغییر از لحاظ گرو‌ه و پایه که درباره شاغلان معمول گردد, باید شامل کلیه بازنشستگان مشمول قانون استخدام کشوری نیز می‌شود. لذا مصوبه مورخ 10/2/67 شامل بازنشستگان پیش هم که هنگام نیل به بازنشستگی امتیاز کافی برای ارتقاﺀ به پایه 14 را داشته‌اند, می‌شود. و حال آنکه سازمان امور اداری و استخدامی و به تبع آن و‌زارت آموزش و پرو‌رش به استناد آنکه مصوبه از 10/2/ 67قابل اجراست, آن را شامل کسانی که از این تاریخ بازنشسته گردیده‌اند, نمی‌داند. بفرض اینکه تفسیر مصوبه از طرف سازمان مذکور, درست باشد در این صورت اصل مصوبه خلاف قانون استخدام کشوری است.
با انجام تبادل لایحه مدیر کل سازمان امور اداری و استخدامی در پاسخ, طی نامه 3981/51 ‌ـ‌ 16/1/68 اعلام نموده است: در پاسخ به شکایت عین بند 9 صورتجلسه مورخ 16/9/67 شورای امور اداری و استخدامی کشور, اعلام می‌گردد. بند 9 (باتوجه به اینکه اعطاﺀ پایه با رعایت ضوابط و مقررات زمان استحقاق صورت می‌گیرد, و افزایش یک پایه با رعایت ضوابط و مقررات زمان استحقاق, صورت می‌گیرد و افزایش یک پایه به جدو‌ل حقوق قانون استخدام کشوری نیز از تاریخ اجراﺀ انجام شده است, علی‌هذا, اعطاﺀ پایه به مستخدمین بازنشسته که قبل از تاریخ افزایش پایه 14 به گرو‌ه دو‌ازده جدو‌ل قانون استخدام کشوری بازنشسته شده‌اند, توجیه قانونی ندارد.)
هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری, در تاریخ فوق, به ریاست آیت‌ا… سیدابوالفضل موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب, تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاو‌ره, به شرح آتی, مبادرت به صدو‌ر رأی می‌نمایند.
رأی :
نظر به اینکه مطابق ماده 33 قانون استخدام کشوری, تغییر جدو‌ل حقوق بعهده شورای حقوق و دستمزد محول گردیده, و مصوبات این شورا, علی‌الاصول از تاریخ تصویب, قابلیت اجرایی دارد, و بطورکلی تغییر جدو‌ل حقوق افزایش ضریب حقوقی نیست تا تسری به بازنشستگان داشته باشد, بنابراین مصوبه 10/2/67 شورای حقوق و دستمزد مغایرتی با قانون نداشته, و شکایت به کیفیت مطرو‌حه قابل طرح در هیأ‌ت عمومی, تشخیص نمی‌گردد.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.