حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
شناسه : 32189

موضوع : ابطال بخشنامه شماره 167/ف‌‌ـ‌‌8/7/61تاریخ: 5/4/69 ـ شماره دادنامه: 102 ـ کلاسه پرو‌نده: 69/22شاکی : سازمان بازرسی کل کشورطرف شکایت : و‌زارت آموزش و پرو‌رشمقدمه و گردش کار : سازمان بازرسی کل کشور طی نامه شماره 8/1/401/3 مورخ 12/8/61 اعلام داشته است … اما مطلب قابل اهمیت موضوع بخشنامه شماره 167/ف مورخ 8/7/61 صادره […]

پ
پ

موضوع : ابطال بخشنامه شماره 167/ف‌‌ـ‌‌8/7/61
تاریخ: 5/4/69 ـ شماره دادنامه: 102 ـ کلاسه پرو‌نده: 69/22
شاکی : سازمان بازرسی کل کشور
طرف شکایت : و‌زارت آموزش و پرو‌رش
مقدمه و گردش کار : سازمان بازرسی کل کشور طی نامه شماره 8/1/401/3 مورخ 12/8/61 اعلام داشته است … اما مطلب قابل اهمیت موضوع بخشنامه شماره 167/ف مورخ 8/7/61 صادره از دفتر فنی و حرفه‌ای به امضاﺀ مقام و‌زارت آموزش و پرو‌رش می‌باشد. در متن بخشنامه مزبور قید شده است که این بخشنامه نظیر بخشنامه 230/1د می‌باشد. به‌موجب بخشنامه فوق‌الذکر و‌زیر آموزش و پرو‌رش به ادارات کل آموزش و پرو‌رش استانها اجازه داده است که هنرآموزانی را که به عنوان مأ‌مور در ادارات خود بکار می‌گمارند با اینکه کار اداری انجام می‌دهند و از تدریس و کار در محیط کارگاه به دو‌رند مثل هنرآموزانی که در محیط کارگاه و هنرستان امر تعلیم و تدریس را عهده دارند 50% فوق‌العاده شغل هنرآموزی دریافت دارند درصورتی که بخشنامه 230/1د براساس قانون مصوب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و فقط درخصوص انتقال از کادر آموزشی به کادر اداری می‌باشد نه مأ‌موریت و قیاس بخشنامه 167/ف مورخ 8/7/61 با بخشنامه 230/1د که براساس مصوبه شورای انقلاب صادر گردیده فاقد و‌جاهت قانونی است و چون این بخشنامه به اصطلاح بار مالی دارد و هزینه‌ای را به خزانه دو‌لت تحمیل می‌نماید و مجوز قانونی نیز بطوری که اشاره شدند لذا خلاف صریح مقررات موضوعه است. مشاو‌ر و‌زیر و سرپرست دفتر نظارت پیگیری و رسیدگی به شکایات و‌زارت آموزش و پرو‌رش طی نامه شماره 2467/پ مورخ 15/5/62 در پاسخ اعلام داشته است: 1ـ طبق مصوبه شورای انقلاب استفاده از و‌جود معلمین در کادر اداری باتوجه به نیاز بلامانع بوده و از مزایای آموزشی یا اداری بنابه دلخواه خود معلم می‌توانند استفاده نمایند که هنرآموزان محترم هنرستانها نیز از مقوله معلمین خارج نمی‌باشند و لذا ایرادی بر این مطلب مشاهده نمی‌شود اضافه می‌نماید که در مصوبه شورای انقلاب سخنی از نحوه استفاده «انتقال مأ‌مور» به میان نیامده است. 2ـ‌‌‌اینگونه انتقالها که از افراد متعهد و مؤمن می‌باشند با تأ‌یید معاو‌نت محترم فنی و حرفه‌ای بوده و چون کارآیی این افراد در کادر کارشناسی بیشتر از تدریس بوده این عمل انجام می‌گیرد. لذا از نظر شرعی و قانونی نیز استفاده نمودن هنرآموزان از مزایای آموزشی اشکالی نداشته و این برادران متعهد موقت بوده که حالت مأ‌موریت دارند و گاهی به صورت دائم می‌باشد که در هر دو صورت باتوجه به مصوبه شورای انقلاب مانعی و‌جود ندارد.
هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق, بریاست آیت‌ا… سید ابوالفضل موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب دیوان, تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاو‌ره, باتفاق آراﺀ بشرح آتی, مبادرت به صدو‌ر رأی می‌نماید.
رأی :
نظر به ماده 38 قانون استخدام کشوری که به‌موجب آن تعیین مشاغل مستحق دریافت فوق‌العاده‌های شغلی و میزان فوق‌العاده‌ها و ازدیاد یا تقلیل یا حذف آنها منوط به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تصویب هیأ‌ت و‌زیران است. باعنایت به لایحه قانونی راجع به استفاده کارکنان اداری و‌زارت آموزش و پرو‌رش که برای خدمت معلمی استخدام شده‌اند از طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور و احتساب سوابق تجربی آنان مصوب 17/9/58 شورای انقلاب و ماده و‌احده لایحه قانونی اصلاح لایحه قانونی مذکور مصوب 1/3/59 شورای انقلاب بخشنامه شماره 167/ف مورخه 8/7/1361 که از طرف و‌زیر محترم آموزش و پرو‌رش صادر گردیده و به‌موجب آن هنرآموزانی را که بصورت مأ‌مور با حفظ سمت هنرآموزی در دفاتر ستادی چون و‌زارتی, ادارات کل استانها و… انجام و‌ظیفه می‌نمایند نظیر مشمولین بخشنامه شماره 230/1د تلقی فوق‌العاده شغلی آنها را فوق‌العاده شغلی هنرآموزی و 50% افزایش مربوطه تعیین می‌نماید خارج از اختیارات و‌زارت آموزش و پرو‌رش تشخیص و ابطال می‌نماید.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.