حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
شناسه : 31363

مسئولان قوه قضاییه به مناسبت روز خبرنگار، در پیام‌‎های جداگانه‌ای این روز را به اصحاب رسانه و خبرنگاران تبریک گفتند. خبرنگاران رزمندگان صف اول جهاد تبیین هستند حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در پیامی روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت. متن این پیام بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم صیانت […]

پ
پ

مسئولان قوه قضاییه به مناسبت روز خبرنگار، در پیام‌‎های جداگانه‌ای این روز را به اصحاب رسانه و خبرنگاران تبریک گفتند.

خبرنگاران رزمندگان صف اول جهاد تبیین هستند

حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در پیامی روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

صیانت از افکار عمومی و امنیت روانی جامعه، انتشار واقعیت‌ها، مبارزه با انحرافات و نیز تبیین اهداف و تلاش‌های دشمنان، هدف نخستین و دغدغه راستین خبرنگاران و اصحاب قلم است که با پیروی از آموزه‌های قران کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، گسترش آگاهی‌های عمومی و ترویج عدالت را رسالت ذاتی خود می‌دانند.

تقارن امسال روز خبرنگار با عاشورای حسینی فرصت مغتنمی است بمنظور تاکید بر این اصل که وظیفه و نقش خبرنگار همانا آگاهی‌بخشی است و اگر در کربلای سال ۶۱ هجری قمری جهاد تبیین صورت نمی‌گرفت همانا واقعه کربلا در همان سرزمین کربلا باقی می ماند و امروز اینچنین یاد و خاطره شهدای کربلا در ذهن‌ها و جان‌ها نمی‌نشست.

خبرنگاران رزمندگان صف اول جهاد تبیین هستند و آنانند که با پرسشگری و تشریح حقایق جامعه، خط بطلانی بر کج‌روی‌ها کشیده و شفافیت را در جامعه گسترش خواهند داد.

بدون شک بازوی توانمند دستگاه قضایی و دادستانی کل کشور در احیای حقوق عامه و صیانت از آن، اصحاب رسانه و خبرنگارانی هستند که می‌توانند در تامین امنیت روانی جامعه که به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) یکی از مصادیق مهم حقوق عامه می‌باشد نقش کلیدی ایفا نمایند.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی خصوصاً شهید محمود صارمی، ضمن قدردانی از تلاش‌های جهادی اصحاب رسانه بویژه خبرنگاران حوزه حقوقی و قضایی که با قلم شیوا و رسا و نیز حضور به موقع و مسئولانه خود در میدان‌های مختلف، دستگاه عدلیه را در انجام تکالیف یاری می‌رسانند، موفقیت بیش از پیش آنان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدجعفر منتظری؛ دادستان کل کشور

پیام رئیس سازمان بازرسی کل کشور به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار

خداییان طی پیامی، ۱۷ مرداد روز خبرنگار را گرامی داشت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ

«سوگند به قلم و آنچه می ‌نویسند»

هفدهم مردادماه، یادآور تلاش و مجاهدت خبرنگارانی است که در بیان واقعیات و آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی با تلاش فراوان، قلم شیوا و اتکا به تعهد و تخصص خودبه ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی می‌پردازند و در اتفاقات و بحران‌های مختلف، روشنگری و آگاهی بخشی را برای آحاد جامعه به ارمغان می‌آورند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و خبرنگاران صادق ،متعهد و دلسوز این مرز و بوم بویژه آن‌ها یی که قلم راستین خود را در عرصه حقوقی و قضایی به رشته تحریر درمی‌آورند و سازمان بازرسی کل کشور رادر مسیر نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور همراهی می کنند، تهنیت عرض نموده و از خداوند بزرگ بهروزی و سلامت آنان را خواستارم.

رجای واثق دارم فعالان عرصه خبر و رسانه با تأسی از حضرت زینب سلام الله علیها همواره پیام‌آور حق و حقیقت باشند.

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور

پیام رئیس رئیس کل دادگستری تهران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار

بسم الله الرحمن الرحیم

شُکرَک لِنِعْمَهٍ سالِفَهٍ یقْتَضی نِعْمَهً آنِفَهً

شکر و سپاس از نعمت‌های گذشته، نعمت‌های آینده را در پی دارد. (امام حسین علیه السلام)

کربلا عرصه ماندگاری پیام عاشورا با خون سید الشهدا و یاران باوفای ایشان بود، که وسعت آن زمین و زمان را در بر گرفت تا در امتداد مسیر تاریخ، امروز نیز می توانیم عظمت “کُل اَرض کَربَلا وَ کُل یُوم عاشُورا”، را به نظاره بنشینیم.
“پیام کربلا” درس بزرگی است از ماندگاری آثاری که خدا خواهی، آزادگی و ظلم ستیزی را در برمی گیرند و تاکیدی بر صفات برجسته خبرنگارانی است که طلایه دار “میدان‌جهاد تبیین” و گزارشگران حق و حقیقت برای مردم زمان خویش و آیندگان تاریخ هستند.

با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسین و ۷۲ یار باوفای ایشان (علیهما السلام)، تقارن این روز را با سالروز شهادت “خبرنگار شهید محمود صارمی” گرامی داشته و در این روز خطیر مجاهدت های اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرنگاران عزیز کشورمان را که برگرفته از پیام رسانان واقعه عاشوراست ارج می نهیم.

علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران

تلاقی عاشورای حسینی و روز خبرنگار؛ تداعی‌گر حماسه آفرینی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به عنوان راویان و پیام آوران عاشورا و احیاکنندگان نهضت حسینی

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در پیامی روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و خبرنگاران کشور تبریک گفت.

متن پیام دادستان تهران به شرح زیر است:

«ن والقلم و ما یسطرون»

سوگند به قلم و آنچه می‌نوید

سوره مبارکه قلم / آیه ۱

هفدهم مردادماه سالروز شهادت اسوه ماندگار عرصه خبر؛ شهید محمود صارمی، هر سال بهانه ای است تا به جامعه خبری کشورمان خدا قوت و دست مریزاد بگوییم.

تلاقی عاشورای حسینی امسال و روز خبرنگار؛ تداعی‌گر حماسه آفرینی حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) به عنوان راویان و پیام آوران عاشورا و احیاکنندگان نهضت حسینی است.

این مناسبت ارزشمند در حقیقت، روز پاسداشت خبرنگاران آزاده ای است که از هیچ کوشش صادقانه ای به منظور اطلاع‌رسانی مستقل و مسئولانه فروگذار نمی باشند.

در جهان امروز با توجه به پیشرفت های شگرف در عرصه فناوری ارتباطات و تسهیل در روند دسترسی به اطلاعات، کشف و رونمایی از اهداف پشت پرده کشورهای سلطه گر و آگاهی بخشی در جهت انتشار حقایق و اخبار موثق به ویژه مسائل مرتبط با صیانت از امنیت اجتماعی؛ بسیار حساس  و در عین حال ضرورى و حیاتى است.

اینجانب با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبداللّه الحسین «علیه السلام» و بزرگداشت ماه ایثار و فداکاری و شهادت، یاد شهدای اصحاب رسانه به ویژه خبرنگار شهید محمود صارمی را گرامی می‌دارم و از زحمات و تلاش های خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و فعالان عرصه اطلاع رسانی تقدیر و تشکر نموده، برای همه این عزیزان سلامتی، سربلندی و توفیق روزافزون در مسیر ایفای رسالت خطیرشان مسئلت می‌نمایم.

علی صالحی؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران

خبرنگاران با هنر آگاهی‌بخشی یاریگر عدلیه در پیشگیری از جرائم هستند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیامی با عرض تسلیت ایام محرم حسینی، بر گرامیداشت روز خبرنگار تاکید کرد و نقش‌آفرینی خبرنگاران در عرصه پیشگیری از جرائم را ممتاز و بی‌بدیل دانست.

اصغر جهانگیر با اشاره به اینکه نقش و اهمیت رسانه بر کسی پوشیده نیست، تاکید کرد: رسالت بزرگ خبرنگاران این است که صحنه خبر را درست ببینند و واقعیت را به جامعه مخابره و از عنصر صداقت و آگاهی صیانت کنند.

وی با تصریح بر اینکه دشمن می‌خواهد در جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی هجمه اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای برپا کند، اظهارکرد: خبرنگار ما باید در «جنگ روایت‌ها» بر دشمن غلبه کند و در میدان «جهاد تبیین» خستگی‌ناپذیر باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، به عرصه مهم پیشگیری از جرائم اشاره کرد و نقش خبرنگاران در این عرصه را ممتاز و بی‌بدیل دانست و تاکید کرد: خبرنگاران با هنر آگاهی‌بخشی یاریگر عدلیه در پیشگیری از جرائم هستند و بدون شک هر چقدر مقوله آگاهی‌های حقوقی با قوت و با قدرت به جامعه اطلاع‌رسانی شود، منحنی جرائم رو به کاهش خواهد بود.

وی با تقدیر و تشکر از همه خبرنگارانی که بر مقوله مهم پیشگیری از جرائم اهتمام و دغدغه دارند، ابراز کرد: پیشگیری از جرائم یک امر فراقوه‌ای است و در این میان اصحاب رسانه و خبرنگاران از همه نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در عرصه پیشگیری از جرائم مطالبه‌گری کنند تا تکالیف و وظایف قانونی آنها بر زمین نماند و هر چه بیشتر با هم‌افزایی و هماهنگی، مسیر پیشرفت و عدالت هموارتر شود.

جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند دسترسی به اخبار صحیح و شفاف است

عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پیامی به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، این روز را به تلاشگران عرصه خبر و رسانه تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

روز خبرنگار فرصتی است برای نکوداشت مقام افراد متعهد و دلسوزی که با صداقت و خلوص در راستای تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به مردم عزیزکشورمان تلاش می‌کنند و به یاری قلم‌های توانای خویش موجبات رشد و تعالی هر چه بیشتر کشور را فراهم می‌سازند؛ در شرایط امروز و در میانه کارزار رسانه‌ای جبهه متخاصم علیه کشور عزیزمان، جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند دسترسی به اخبار صحیح و شفاف است و تلاش صادقانه و مجدانه اصحاب رسانه یکی از مهم‌ترین ارکان تحقق این امر مهم به شمار می‌رود.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تمامی شهدای عرصه خبر و رسانه و با تبریک ۱۷ مرداد، روز خبرنگار به شما همکار تلاشگر عرصه خبر و رسانه، از همراهی‌تان با سازمان پزشکی قانونی کشور در انعکاس اخبار طی یک سال گذشته و تلاش برای معرفی و شناساندن هر چه بهتر این مجموعه خدمت‌گزار و خدمات آن به مردم و کمک به امر کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق انتشار اخبار و آمارهای تهیه شده در این سازمان، تقدیر و تشکر می‌نمایم و امیدوارم همواره در پرتو عنایات خداوند متعال در مسیر اطلاع‌رسانی صحیح و آگاه‌سازی مردم و مسئولان موفق و مؤید بوده و تلاش شما در این مسیر مقبول درگاه حضرت باری‌ تعالی قرار گیرد.

عباس مسجدی آرانی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.