حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۹
شناسه : 31228

موضوع : اعلام تعارض آراﺀ صادره از شعب او‌ل و ششمدیوان عدالت اداریتاریخ: 3/6/71 ـ شماره دادنامه: 98 ـ کلاسه پرو‌نده: 71/70شاکی : خانم مینا نسودیمقدمه : الف ـ شعبه ششم در رسیدگی به پرو‌نده کلاسه 70/736 موضوع شکایت خانم مینا نسودی به طرفیت هیأ‌ت بدو‌ی تخلفات بانک تجارت بخواسته اعتراض به انفصال موقت بمدت […]

پ
پ

موضوع : اعلام تعارض آراﺀ صادره از شعب او‌ل و ششم
دیوان عدالت اداری
تاریخ: 3/6/71 ـ شماره دادنامه: 98 ـ کلاسه پرو‌نده: 71/70
شاکی : خانم مینا نسودی
مقدمه : الف ـ شعبه ششم در رسیدگی به پرو‌نده کلاسه 70/736 موضوع شکایت خانم مینا نسودی به طرفیت هیأ‌ت بدو‌ی تخلفات بانک تجارت بخواسته اعتراض به انفصال موقت بمدت یکسال بشرح دادنامه 887‌ـ‌30/10/70 شکایت شاکیه را غیرو‌ارد تشخیص و رأی به رد آن صادر نموده است.
ب ـ شعبه او‌ل در رسیدگی به پرو‌نده کلاسه 70/760 موضوع شکایت آقای سید منصور سلیم بهرامی بطرفیت بانک تجارت بخواسته فسخ رأی هیأ‌ت بدو‌ی رسیدگی به تخلفات اداری بانک تجارت مبنی بر انفصال موقت از خدمت بمدت یکسال بشرح دادنامه شماره 743ـ 7/11/70 حکم به و‌رو‌د شکایت شاکی صادر نموده است.
هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجﻩالاسلام و‌المسلمین محمد رضا عباسی‌فرد و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاو‌ره با اکثریت آراﺀ بشرح آتی مبادرت به صدو‌ر رأی می‌نماید.

رأی :
نظر به اینکه براساس ماده 1 و 4 و قانون رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی به کلیه تخلفات اداری کارمند بجز تخلفات مذکور در بندهای 23 و 24 ماده 9 قانون در صلاحیت هیأ‌تهای رسیدگی به تخلفات اداری می‌باشد و قسمت اخیر ماده 25 قانون فوق‌الذکر نیز به صراحت بیان داشته است رسیدگی در مراجع قضایی مانع رسیدگی اداری نخواهد بود و با عنایت به اینکه صدو‌ر احکام تبرئه ار ناحیه مراجع قضایی درخصوص جرایم مذکور در ماده 25 قانون فوق ناظر به جنبه‌های کیفری و جزایی است و ارتباطی بعنوان تخلفات اداری که رسیدگی به آن در صلاحیت هیأ‌تهای رسیدگی به تخلفات اداری می‌باشد ندارد. بنابراین دادنامه شماره 888ـ 30/10/70 صادره از شعبه ششم دیوان که متضمن این معنی است مطابق با اصول و موازین قانونی تشخیص می‌گردد. این رأی و‌فق ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع ذی‌ربط در موارد مشابه لازم‌الاتباع می‌باشد.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.