حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۲۵
شناسه : 29501

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده در مورد مجازات های جایگزین حبس اعمال شده از تیرماه سال گذشته تا کنون گفت: طی این مدت ۴ هزار و ۲۳۰ مجازات جایگزین حبس در استان صادر شده است. رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: با برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی با مدیران قضایی و گفت‌وگوی چهره به چهره […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده در مورد مجازات های جایگزین حبس اعمال شده از تیرماه سال گذشته تا کنون گفت: طی این مدت ۴ هزار و ۲۳۰ مجازات جایگزین حبس در استان صادر شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: با برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی با مدیران قضایی و گفت‌وگوی چهره به چهره قضات رسیدگی کننده در جریان بازدید های میدانی از حوزه ها و مجتمع های قضایی به طور مضاعف بر ضرورت کاهش جمعیت کیفری زندان های استان تأکید شد و خوشبختانه به حکایت داده های آماری هر سال شاهد رشد میزان مجازات های جایگزین حبس در این استان هستیم.

وی ادامه داد: در مقام مقایسه باید اذعان داشت که آمار استفاده از تأسیسات حقوقی مناسب جهت جایگزین حبس در استان طی سال ۱۴۰۰ با برخورداری از رشد چند برابری، روند افزایشی داشت که طبعا تداوم این سازوکار و رویه برای متهمان واجد شرایط قانونی کماکان در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده در خصوص جزئیات اعمال مجازات های جایگزین حبس در دادنامه های صادره از سوی مقامات قضایی رسیدگی کننده به پرونده های قضایی گفت: طی دوره زمانی یاد شده ۳ هزار و ۹۰۳ فقره جزای نقدی،۲۷۱ فقره الزام به ارائه خدمات عمومی رایگان،۳۵ فقره دوره مراقبت،۱۱ فقره تحت نظارت سامانه های الکترونیک، ۸ فقره جزای نقدی روزانه و ۲ فقره نیز محرومیت از حقوق اجتماعی از جمله مصادیق تعیین مجازات های جایگزین حبس در این استان بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به رتبه اول کشوری استان از حیث شاخص های قرارهای تامین کیفری منتهی به بازداشت و میزان بازدید قضات از زندان ها در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: خراسان شمالی همواره در طول چند سال گذشته از حیث شاخص های مربوط به کاهش جمعیت کیفری زندان ها در ردیف استان های برتر کشور قرار داشته است.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، همچنین به جایگاه برتر استان از حیث دیگر شاخص های مربوط به کاهش جمعیت کیفری زندان ها اشاره و خاطرنشان کرد: این استان به یمن اجرای سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان ها، در سال ۱۴۰۰ رتبه ششم کشور را از جهت صدور مجازات های جایگزین حبس و بعلاوه رتبه دوم کشور را از این حیث(شاخص مذکور)در فروردین ۱۴۰۱ به خود اختصاص داد.

وی همچنین از بهبود دیگر شاخص ها از جمله افزایش ۲۵ درصدی موارد صدور کیفرخواست های شفاهی،افزایش ۱۰۴ درصدی استفاده از پابند الکترونیک،افزایش ۷۲ درصدی دادرسی الکترونیک و نیز افزایش ۴۴ درصدی میزان اشتغال زندانیان و بعلاوه رشد ۱۶۵ درصدی میزان حرفه آموزی زندانیان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.