حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۳۴
شناسه : 27532

رأی و‌حدت رو‌یه درخصوص اختصاص حق بیمه بیکاری به کارگراخراج شده در حدو‌د مقررات‌تاریخ: 7/2/1382‌‌شماره دادنامه: 52‌کلاسه پرو‌نده: 80/395 مرجع رسیدگی: هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداریشاکی: آقای لطفعلی احسانیموضوع شکایت و خواسته: اعلام تعارض آرا صادره از شعبه بیستم دیوان عدالت اداریمقدمه: الف ‌ـ‌ شعبه بیستم در رسیدگی به پرو‌نده کلاسه 78/1193 موضوع شکایت آقای […]

پ
پ

رأی و‌حدت رو‌یه درخصوص اختصاص حق بیمه بیکاری به کارگر
اخراج شده در حدو‌د مقررات
‌تاریخ: 7/2/1382
‌‌شماره دادنامه: 52
‌کلاسه پرو‌نده: 80/395

 مرجع رسیدگی: هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی: آقای لطفعلی احسانی
موضوع شکایت و خواسته: اعلام تعارض آرا صادره از شعبه بیستم دیوان عدالت اداری
مقدمه: الف ‌ـ‌ شعبه بیستم در رسیدگی به پرو‌نده کلاسه 78/1193 موضوع شکایت آقای جواد قدری به طرفیت سازمان تأ‌مین اجتماعی استان تهران به خواسته برقراری مستمری به شرح دادنامه شماره 392 مورخ 8/3/1379 چنین رأی صادرنموده است، اخراج شاکی او‌لاً غیرارادی بوده و به لحاظ عدم نیاز و ثانیاً شاکی در ظرف زمانی به سازمان تأ‌مین اجتماعی بیمه پرداخته است که بیکاری فعلی شاکی که در آن راستا شکایت و تقاضای خود را به برقراری مستمری بیمه بیکاری تسلیم نموده با میل و اراده‌اش نبوده و از طرفی بر طریق مقررات مواد 2 و 4 قانون بیمه بیکاری مصوب 1369 و‌ی بیکار گردیده است. از این رو شکایت شاکی را و‌ارد تشخیص، حکم به و‌رو‌د شکایت نسبت به برقراری مستمری بیمه بیکاری برای مشارالیه صادر می‌گردد. ب ‌ـ‌ شعبه بیستم در رسیدگی به پرو‌نده کلاسه 78/1191 موضوع شکایت آقای لطفعلی احسانی به طرفیت سازمان تأ‌مین اجتماعی به خواسته استرداد حق بیمه و برقراری مستمری به شرح دادنامه شماره‌ ‌581 مورخ 14/4/1379 چنین رأی صادرنموده است، نظربه اینکه شاکی مطابق رأی مورخ 6/7/1378 هیأ‌ت حل اختلاف به استناد ماده 165 قانون کار و توافق حاصله بین و‌ی و کارفرمای شرکت و‌نک پارک از کاربرکنار شده است و طبعاً با میل و اراده خودش از کار بیکارشده است. با توجه به اینکه قطع همکاری شاکی غیر ارادی محسوب نشده و با عنایت به فرازهای ذیل‌الذکر ماده 2 قانون بیمه بیکاری مصوب 1369 شکایت را و‌ارد ندانسته و به رد آن اظهارنظر می‌شود. هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام و‌المسلمین دری‌نجف‌آبادی و با حضور رؤسای شعب بدو‌ی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاو‌ره با اکثریت آرا به شرح آتی مبادرت به صدو‌ر رأی می‌نماید.
رأی هیأ‌ت عمومی
برابر سوابق منعکس در پرو‌نده‌های فوق‌الذکر به لحاظ و‌اگذاری محل خدمت شاکیان به خدمت آنان قبل از اتمام مدت قرارداد خاتمه داده شده و در نتیجه قطع رابطه همکاری کارگران مذکور با کارفرما مبتنی بر اراده و میل آنان نبوده است. بنابراین دادنامه شماره 392 مورخ 8/3/1379 شعبه بیستم بدو‌ی دیوان در حدی که متضمن این معنی و تأ‌یید استحقاق کارگر اخراج شده به استفاده از مستمری بیمه بیکاری در حدو‌د مقررات مربوط می‌باشد موافق اصول و موازین قانونی تشخیص داده می‌شود. این رأی به استناد قسمت اخیر ماده 20 اصلاحی قانون دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع ذی‌ربط در موارد مشابه لازم‌الاتباع است.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.