حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
شناسه : 27437

 حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده در حاشیه بازدید از زندان مرکزی بجنورد با اشاره به اینکه در جریان این دیدار‌ها حسب مورد به تمامی درخواست‌های طرح شده از سوی مددجویان رسیدگی و دستور‌های مقتضی صادر شد؛ گفت: این اقدام به منظور تسهیل موجبات دسترسی بهتر مددجویان به مقامات قضایی صورت پذیرفت و از حیث گستردگی […]

پ
پ

 حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده در حاشیه بازدید از زندان مرکزی بجنورد با اشاره به اینکه در جریان این دیدار‌ها حسب مورد به تمامی درخواست‌های طرح شده از سوی مددجویان رسیدگی و دستور‌های مقتضی صادر شد؛ گفت: این اقدام به منظور تسهیل موجبات دسترسی بهتر مددجویان به مقامات قضایی صورت پذیرفت و از حیث گستردگی و کیفیت کار در تمامی سطوح و در نوع خود بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است.
وی افزود: با عنایت به اینکه مددجویان نگهداری شده در زندان بجنورد علاوه بر مرکز استان از دیگر شهرستان‌ها نیز به این زندان معرفی شده و بعضا دارای پرونده‌های مختلف در حوزه‌های قضایی خارج از مرکز استان (شهرستان بجنورد) بودند؛ به همین اعتبار با دعوت و همراهی بعدی مدیران قضایی زمینه‌های این دیدار و ملاقات چهره به چهره در این مکان فراهم شد.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه زندان مرکزی بجنورد تنها ندامتگاه استان است که بند مددجویان نسوان در آن تأسیس و راه اندازی شده و مددجویان زن از تمامی حوزه‌های قضایی استان در آن نگهداری می‌شوند؛ گفت: بانوان مددجوی بند نسوان نیز توانستند در جریان ملاقات حضوری با مقامات قضایی درخواست‌های خود را مطرح و پیگیری کنند و در ادامه به مشکلات قضایی مطروحه حسب مورد رسیدگی شد.
حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده، همچنین با اشاره به نظام ارزیابی و سنجش عملکرد واحد‌های قضایی بر اساس شاخص‌های مربوط به کاهش جمعیت کیفری زندان ها، استان خراسان شمالی را از حیث بسیاری از شاخص‌های مربوطه از جمله میزان بازدید مسئولان و مدیران قضایی و قضات از زندان و وضعیت سرانه فیزیکی فضای زندان ها، در زمره استان‌های برتر کشوری توصیف کرد.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، با اشاره به سیاست‌های کلان ابلاغی از سوی دستگاه قضایی و همچنین مبانی قانونی و بعلاوه آیین نامه و بخشنامه‌های اجرایی مربوط به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بیان کرد: قانونگذار برای امکان پذیری برخورداری متهمین، محکومین و یا مددجویان از شمول تأسیسات قانونی، شرایط ویژه‌ای را در نظر گرفته است که احراز این شرایط و تشخیص و انطباق آن بر اساس قانون، بر عهده مقام قضایی رسیدگی کننده و یا مجری احکام است.
وی گفت: امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و تسهیل برخی زمینه‌ها، بسیاری از زندانیان استان خراسان شمالی بتوانند بهتر و بیشتر از گذشته از تأسیسات حقوقی متناسب بهره‌مند شده و طعم شیرین آزادی را احساس کنند.
براتی زاده، گفت: انتظار ما این است که در بدو امر قضات به گونه‌ای درایت و تدبیر کنند که اساسا فردی وارد زندان نشود و یا در جا‌هایی که لازم است این افراد به جای معرفی به زندان در مسیر خدمات عام المنفعه قرار گیرند و یا حتی متعاقب تحمل حبس نیز امکانی برای آنان فراهم شود تا یک مددجوی واجد شرایط بتواند با استفاده از طرح‌هایی از قبیل مراقبت‌های الکترونیک به آغوش خانواده خود بازگردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.