حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
شناسه : 26979

یدالله موحد ، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ اقدامات جدی در راستای صیانت از حقوق عامه در اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییرکاربری‌ها صورت گرفت، اظهار کرد: با همت مسئولان قضایی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، دادگستری کرمان موفق شد تا اقدامات مثمری الثمری را در خصوص آزادسازی اراضی تصرف شده توسط افراد […]

پ
پ

یدالله موحد ، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ اقدامات جدی در راستای صیانت از حقوق عامه در اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییرکاربری‌ها صورت گرفت، اظهار کرد: با همت مسئولان قضایی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، دادگستری کرمان موفق شد تا اقدامات مثمری الثمری را در خصوص آزادسازی اراضی تصرف شده توسط افراد سود جو انجام دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و حفظ بیت المال گفت: برخورد با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار دادگستری استان کرمان است.

وی ادامه داد: ضروری است در راستای صیانت از حقوق بیت المال تمام سعی و تلاش‌ها به کار گرفته شود و در همین راستا باید با شناسایی افراد سودجو و متجاوز به اراضی ملی، دولتی و منابع طبیعی، دست آن‌ها از حقوق بیت المال کوتاه شود.

موحد با بیان اینکه یکی از گلوگاه‌های فساد، تصرف اراضی ملی و دولتی است اظهارکرد: در دوره تحول دستگاه قضایی هیچگونه چشم پوشی برای برخورد با متصرفان غیرقانونی اراضی ملی و دولتی صورت نگرفته و دادگستری استان کرمان نیز با همکاری سایر نهاد‌ها در راستای جلوگیری و آزادساری متصرفات ملی و دولتی اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر لزوم جلوگیری از هرگونه تصرف در اراضی ملی تصریح کرد: همه دستگاه‌های قضایی و نهاد‌های مربوطه وظیفه دارند تا در راستای حفظ این اراضی همانند سال گذشه هوشیار باشند.

موحد با اشاره به اقدامات جدی دادگستری استان کرمان برای صیانت از حقوق عامه در اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییرکاربری‌ها گفت: در نتیجه اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان قضایی استان و همکاری نهاد‌های مربوطه حدود ۱۲ هزار و ۲۸۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی آزاد سازی و به بیت المال اعاده شدند.

وی با اشاره به موضوع تغییر کاربری اراضی گفت: بدون شک تغییر کاربری اراضی در استان موجب به وجود آمدن و افزایش ریزگرد‌ها، هوای آلوده و بسیاری از معضلات دیگر خواهد شد و در همین راستا اقدامات پیشگیرانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطر نشان کرد: دادگستری استان سال گذشته تلاش بسیاری در زمینه رفع تصرفات دولتی و ملی و همچنین جلوگیری از تصرفات و تغییر کاربری کاربری داشت و با کمک نهاد‌های مربوطه کارگروه ها، نشست‌ها و جلسات مختلفی را در سراسر استان در خصوص چاره اندیشی و برنامه ریزی برای مبارزه با معضل زمین خواری و تغییر کاربری‌ها برگزار کرد و امسال نیز با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده و با همت مضاعف در این زمینه تلاش خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.