حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
شناسه : 26921

مجتبی قهرمانی از بخشیده شدن ۲۳ محکوم به قصاص در این استان در یازده ماهه ابتدایی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم تلاش برای ایجاد مصالحه در پرونده‌های قصاص از طریق استفاده از ظرفیت‌های شورا‌های حل اختلاف، با تلاش اعضای شورای حل […]

پ
پ

مجتبی قهرمانی از بخشیده شدن ۲۳ محکوم به قصاص در این استان در یازده ماهه ابتدایی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم تلاش برای ایجاد مصالحه در پرونده‌های قصاص از طریق استفاده از ظرفیت‌های شورا‌های حل اختلاف، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ۲۳ محکوم به قصاص به زندگی بازگشتند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین چشم پوشی خانواده‌های مقتول از حق قانونی خویش و اعلام عفو و بخشش در این پرونده‌ها را اقدامی بزرگ و درخور تحسین برشمرد و تصریح کرد: ایثار اولیای دم در قبول پیشنهاد مصالحه علاوه بر حلاوت و شیرینی حاصل از گذشت، یقیناً رضایت الهی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

قهرمانی در ادامه گذشت اولیای دم را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره حضرات معصومین (ع) برشمرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در این خصوص قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین ارزش‌های دینی و معیار‌های اخلاقی است که اگر در سطح جامعه نهادینه شود و روحیه سازش و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در میان شهروندان می‌شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در نتیجه فعالیت‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف در یازده ماه ابتدایی سال گذشته ۲۳ فقره پرونده محکومیت قصاص در استان هرمزگان، منجر به جلب رضایت اولیای دم و مصالحه شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.