حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
شناسه : 26668

غلامعلی دهشیری به اینکه میزان صلح و سازش در پرونده‌های قصاص استان در سال گذشته روبه افزایش بوده افزود: با تلاش و مشارکت مردم در اصلاح ذات البین و همت و تلاش مضاعف مجموعه کارکنان شورای‌های حل اختلاف و سایر مجموعه‌های قضایی استان در سال گذشته ۲۰ محکوم از قصاص رهایی یافتند. وی ضمن مطلوب […]

پ
پ

غلامعلی دهشیری به اینکه میزان صلح و سازش در پرونده‌های قصاص استان در سال گذشته روبه افزایش بوده افزود: با تلاش و مشارکت مردم در اصلاح ذات البین و همت و تلاش مضاعف مجموعه کارکنان شورای‌های حل اختلاف و سایر مجموعه‌های قضایی استان در سال گذشته ۲۰ محکوم از قصاص رهایی یافتند.

وی ضمن مطلوب دانستن عملکرد مجموعه قضایی استان یزد بیان کرد: با تلاش مضاعف قضات و کارکنان اداری دادگستری و همچنین با مشارکت‌های سایر نهاد‌های مربوطه و خیرین آمار صلح و سازش و رهایی از قصاص مسرت بخش است و دادگستری استان همانند سال گذشته با همتی مضاعف در خصوص نهادینه و عملی کردن فرهنگ صلح و سازش تلاش خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد به تلاش‌های مجموعه شورای حل اختلاف اشاره و خاطر نشان کرد: با همت و تلاش دادگستری استان، مجموعه شورا‌های حل اختلاف و مشارکت مردم در اصلاح ذات البین، استان یزد به رتبه خوبی در زمینه صلح و سازش در پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی رسید.

دهشیری در ادامه به اجرای سیاست‌های تحول گرایانه قوه قضاییه و تأکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان‌ها و حمایت از زندانیان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته این هدف در دستور کار دادگستری استان قرار گرفت و به صورت مستمر پیگیری شد و در همین راستا در دوره‌های مختلف بسیاری از زندانیان با کمک خیران و استفاده از تخفیفات قانونی از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود باز گشتند. وی خاطر نشان کرد: تعداد ۶۰ زندانی در سال ۱۴۰۰ با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: در راستای حمایت از زندانیان نیز ۲۴۹ نفر از زندانیان از تقلیل مجازات بهره‌مند شدند. وی در ادامه به برنامه‌های پر شمار فرهنگی در زندان اشاره کرد و افزود: برای تحقق اهداف فرهنگی و تربیتی، بستر فعالیت‌هایی در زمینه حرفه آموزی فراهم شده است. همچنین اهتمام به امور خیر و مشارکت در کمک به مددجویان زندانی از طریق ستاد دیه و همچنین کمک به خانواده مددجویان از طریق انجمن حمایت از خانواده مددجویان زندانی، از سوی مردم قابل تشکر و ستایش است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.