حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
شناسه : 25645

 ذبیح‌الله خداییان در نشست خبری امروز خود (سه شنبه ۳ اسفند ماه) با خبرنگاران با اشاره به تاکیدات روز گذشته رئیس دستگاه قضا در جمع مسئولان عالی قضایی، اظهار کرد: رئیس دستگاه قضا تاکید کرد تا دادستان‌ها و روسای دادگستری با کمک دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند تا در پایان سال با گرانی مواجه نشویم. […]

پ
پ

 ذبیح‌الله خداییان در نشست خبری امروز خود (سه شنبه ۳ اسفند ماه) با خبرنگاران با اشاره به تاکیدات روز گذشته رئیس دستگاه قضا در جمع مسئولان عالی قضایی، اظهار کرد: رئیس دستگاه قضا تاکید کرد تا دادستان‌ها و روسای دادگستری با کمک دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند تا در پایان سال با گرانی مواجه نشویم.

وی ادامه داد: معمولا در پایان هر سال افرادی سودجو اقدام به گران کردن بی جهت کالا‌ها می‌کنند که اگر نظارتی صورت نگیرد قطعاً این گران‌فروشی امسال هم ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه هرچند مبارزه با گرانی برعهده دولت و سازمان تعزیرات است، گفت: بر اساس تاکیدات رئیس قوه قضاییه هرجایی که دستگاه‌های اجرایی و سازمان تعزیرات حکومتی نیاز به کمک داشته باشند دادستان‌ها و روسای کل دادگستری‌ها وظیفه دارند تا همکاری‌های لازم را انجام دهند.

خداییان با اشاره به برنامه‌ریزی جهت پیشگیری از تجاوز به اراضی ملی، منابع طبیعی و اراضی دولتی گفت: بسیاری از افراد سودجو در ایام تعطیلی اوایل سال به اراضی بیت‌المال تجاوز و اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز می‌کنند، بر همین اساس لازم است شورا‌های حفظ حقوق بیت‌المال در استان‌ها فعال شوند و با کمک متولیان امر در دستگاه‌های اجرایی تدابیری را اتخاذ کنند تا در پایان سال و اوایل سال آتی با تجاوز به اراضی ملی منابع طبیعی و اراضی دولتی مواجه نشویم.

آخرین وضعیت پرونده‌ مرتبطان حمید باقری درمنی

خداییان در پاسخ به میزان درباره آخرین وضعیت پرونده‌های مربوط به مبارزه با فساد اظهار کرد: مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی همچنان در دستور کار قوه‌قضاییه، سازمان‌ها و نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی است و این روزها پرونده‌های مهمی در دستورکار هستند و محاکمات آنها هم به صورت علنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پرونده مرتبطان حمید باقری درمنی گفت: این شخص چند سال قبل در همین پرونده محکوم به اعدام و حکم صادره اجرا شد. پرونده تعدادی از همدستان او مفتوح بود که اخیراً حکم قطعی حدود ۱۸ نفر از آن‌ها این شخص صادر شده است و این حکم قطعی است.خداییان گفت: یکی از محکومین شخصی به نام پدرام تقی پور شاه کوهی فرزند رحمت الله است که عضو و رئیس سابق شرکت حافظان انرژی بی همتا بود و به جرم جعل اسناد رسمی، معاونت در کلاهبرداری شبکه ای، معاونت در انتقال مال غیر، معاونت در جعل اسناد عادی و رسمی و جرایم دیگر به ۶ فقره حبس اعم از ۵ سال ونیم، ۱۲ سال و نیم، ۲ سال و ۶ ماه، دو سال، ۶ سال ونیم و چند مورد دیگر که مجموعا به ۲۳ سال حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شده است. وی ادامه داد: فرد دیگری به نام فریبرز فیروز بخت، مدیرعامل نفت جی به جرم مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از شرکت پالایش نفت جی به تحمل ۳۰ سال حبس تعزیری و استرداد اموال کشف شده و همچنین جزای نقدی محکوم شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.