حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
شناسه : 23181

علی شعبانی  با بیان اینکه ۴۶ درصد رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان قزوین با سازش همراه بوده است تاکید کرد:  آثاری که در اثر صلح و سازش در جامعه ایجاد می‌شود به مراتب بسیار بیشتر از آثاری است که در نتیجه قضاوت و صدور حکم ایجاد می شود. وی افزود: زمانی که […]

پ
پ

علی شعبانی  با بیان اینکه ۴۶ درصد رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان قزوین با سازش همراه بوده است تاکید کرد:  آثاری که در اثر صلح و سازش در جامعه ایجاد می‌شود به مراتب بسیار بیشتر از آثاری است که در نتیجه قضاوت و صدور حکم ایجاد می شود.

وی افزود: زمانی که طرفین در یک دعوا به صلح و سازش می‌رسند بعد از آن پرونده جدیدی نداریم، ولی در صدور حکم قضایی هر قدر هم این حکم عادلانه و جامع باشد طرفین بعد از آن به اقناع نمی‌رسند و با عناوین مختلف اعتراض‌هایی را در دعاوی مطرح می‌کنند و این موجب آسیب به جامعه می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه یکی از سیاست‌های قوه قضاییه توجه ویژه به مقوله صلح و سازش  است گفت: با توجه به همین رویکرد،اقدامات فراوانی در زمینه صلح و سازش صورت گرفته است و خوشبختانه در سال جاری ۴۶ پرونده‌ها منجر به مصالحه شدند.

وی در ادامه از بازگشت ۶ محکوم به قصاص از ابتدای سال جاری با تلاش شورای حل اختلاف  استان قزوین خبر داد وگفت: با گذشت اولیای دم و همچنین تلاش‌های مسئولان قضایی،شورا‌های حل اختلاف،مصلحین قرآنی و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش  از ابتدای سال جاری ۶ محکوم به قصاص به زندگی بازگشتند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.