حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
شناسه : 22928

ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری شهرستان راور در استان کرمان و در حاشیه بازدید از واحد‌های صنفی این شهرستان از پلمب ۵ واحد صنفی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: دادگستری راور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، سند تحول قضایی، طرح کنترل و نظارت بر بازار […]

پ
پ

ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری شهرستان راور در استان کرمان و در حاشیه بازدید از واحد‌های صنفی این شهرستان از پلمب ۵ واحد صنفی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: دادگستری راور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، سند تحول قضایی، طرح کنترل و نظارت بر بازار را به‌منظور ساماندهی، نظارت بر بازار و رسیدگی به تخلفات و جرایم حوزه بازار مطرح، تصویب و اجرا کرده‌است.

رئیس دادگستری شهرستان راور خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون بازار به‌صورت مستمر مورد رصد قرار گرفته و با تخلفات و جرایم در حوزه بازار برخورد‌های لازم صورت پذیرفته‌است.

وی بیان کرد: در این بازدید ۵ واحد صنفی شامل ۳ واحد قصابی به‌دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات صنفی و بهداشتی پلمب شدند.  

فرحبخش افزود: ادارات مسئول در طرح نظارت بر بازار از جمله اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اداره جهاد کشاورزی باید وظایف قانونی خود را در جهت پیشگیری، برخورد با تخلفات و جرایم بازار انجام دهند و دادگستری نیز برای بهبود وضعیت معیشتی مردم حمایت‌های لازم و قانونی را انجام خواهد داد.

رئیس دادگستری شهرستان راور عنوان کرد: نظارت بر بازار باید مقتدرانه و به‌معنای واقعی انجام شود و اتاق اصناف از طریق اتحادیه اصناف قیمت کالای واحد‌های صنفی از جمله قصابی‌ها و… را با کمک ادارات مسئول، ستاد تنظیم بازار به‌صورت دقیق، واقعی و قانونی مشخص کنند و قیمت‌ها به‌صورت مکتوب به واحد‌های صنفی ابلاغ شود.

فرحبخش افزود: اینکه نرخ مصوب از سوی اتحادیه اصناف اعلام شود و واحد‌های صنفی نسبت به اجرای آن اقدام نکنند، باعث سواستفاده افراد سودجو شده و در نهایت ایجاد گران‌فروشی و اخلال در بازار می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان راور در ادامه اظهار کرد: دولت برای کنترل و تنظیم بازار، بعضی از کالا‌ها را به‌صورت یارانه‌ای توزیع می‌کند، از جمله آن‌ها نهاده‌های دامی و مایحتاج عمومی و ضروری مردم است و چنانچه این کالا‌ها به‌صورت دقیق و عادلانه توزیع شوند، می‌تواند بر قیمت محصولات نیز تاثیر بگذارد.

فرحبخش در پایان گفت: تنها راه مقابله با گران‌فروشی کالا‌های مهم و اساسی مانند گوشت قرمز در شهرستان، کنترل بازار است و چنانچه به همت شهردار، موضوع احداث میدان دام در این شهرستان انجام و گوشت به قیمت مناسب تهیه و در بین مردم توزیع شود می‌توان قیمت گوشت قرمز را در شهرستان کنترل و دست سودجویان و دلالان را از بازار کوتاه کرد.

استوار زاده معاون دادستان راور در ادامه بیان کرد: کلیه ادارات و نهاد‌های مسئول در حوزه بازار باید به وظایف قانونی خود عمل کرده و نظارت دقیق و مستمر بر روند بازار داشته باشند و هر گونه ترک فعل و کوتاهی از ادارات مسئول پذیرفتنی نیست و بر اساس دستورالعمل ترک فعل مدیران، به‌صورت قاطع و قانونی با مسئولان برخورد خواهد شد.

معاون دادستان راور در پایان عنوان کرد: هر شهروند راوری می‌تواند به‌عنوان یک بازرس تعزیرات عمل کرده و کلیه تخلفات و جرایم در حوزه بازار از جمله گران‌فروشی و احتکار و فروش نهاده‌های دامی در بازار آزاد و … را به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان راور گزارش و پیگیری کنند و دادستانی نیز در صورت دریافت گزارشات مردمی در حوزه بازار به صورت قاطع و قانونی برخورد خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.