حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
شناسه : 22908

✅قانونگذار نگاه ویژه‌ ای به موضوع توهین در فضای مجازی داشته و در #قانونجرایمرایانه‌ایمصوب_١٣٨٩ در خصوص این نوع از توهین به صورت جداگانه به جرم انگاری پرداخته است. ?در #ماده_١۶ این قانون آمده است؛ « هرکس به وسیله سیستم ‌های رایانه‌ ای یا مخابراتی،‌ فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف […]

پ
پ

✅قانونگذار نگاه ویژه‌ ای به موضوع توهین در فضای مجازی داشته و در #قانونجرایمرایانه‌ایمصوب_١٣٨٩ در خصوص این نوع از توهین به صورت جداگانه به جرم انگاری پرداخته است.

?در #ماده_١۶ این قانون آمده است؛ « هرکس به وسیله سیستم ‌های رایانه‌ ای یا مخابراتی،‌ فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

?تبصره؛ چنانچه تغییر یاتحریف به صورت مستهجن باشد، مرتکب به حداکثر هر دو مجازات مقرر محکوم خواهد شد.»

?آنچه که در قانون جرایم رایانه ‌ای به آن اشاره شده، قلب واقعیتی است که منجر به هتک حیثیت افراد می‌شود اما اگر هر نوشته‌ای یا مطلبی به واسطه سیستم‌ های رایانه‌ای یا تلفن همراه منتقل شود چه مشمول #ماده۶٠٨قانونمجازاتاسلامی و چه مشمول #ماده١۶قانونجرایمرایانه‌_ای باشد، در هر صورت موجب تعقیب و مجازات توهین‌ کننده خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.