حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۴۹
شناسه : 22517

علیرضا احمدی‌منش، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه سامانه مردمی سجام آماده دریافت گزارشات جرایم و مفاسد اقتصادی است، یکی از آسیب‌های موجود در هر کشوری را قانون گریزی و تخلف دانست و اظهار داشت: نتیجه قانون گریزی، تولید فساد است و ایجاد فساد مهمترین زمینه برای جلوگیری از پیشرفت […]

پ
پ

علیرضا احمدی‌منش، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه سامانه مردمی سجام آماده دریافت گزارشات جرایم و مفاسد اقتصادی است، یکی از آسیب‌های موجود در هر کشوری را قانون گریزی و تخلف دانست و اظهار داشت: نتیجه قانون گریزی، تولید فساد است و ایجاد فساد مهمترین زمینه برای جلوگیری از پیشرفت در هر جامعه است.

وی در ادامه افزود: بر خلاف تصور عمومی فساد صرفاً مربوط به فساد اخلاقی، اخذ رشوه و اختلاس نمی‌شود بلکه هر نوع قانون گریزی و سرپیچی از مقررات مانند تخلفات راهنمایی و رانندگی، قاچاق، ایجاد آلودگی زیست محیطی، احتکار و گران فروشی و ده‌ها مورد از این نمونه نیز نوعی فساد محسوب می‌گردد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان خاطر نشان کرد: گزارش‌دهندگان فساد و تخلفات به عنوان دیده‌بانان پیشگیری نامگذاری می‌شوند و مهمترین مواردی که مدنظر مسئولین امر بوده محفوظ ماندن هویت دیده‌بانان است.

وی یادآور شد: دیده‌بانان می‌توانند گزارش تخلفات در حوزه‌های مختلف اعم از محیط زیست، زمین خواری، تغییرکاربری، تصرف غیر قانونی اراضی، فضای مجازی، فساد اداری، مالی و اقتصادی، تخلفات در حوزه امنیتی و انتظامی و حقوق عامه و … را از طریق این سامانه گزارش دهند.

احمدی‌منش در ادامه گفت: گزارشات از طریق بالاترین مقام قضائی در مرکز و استان به صورت روزانه دریافت، بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری می‌شوند و دیده‌بانان می‌توانند نتیجه گزارشات خود را از طریق همین سامانه رصد و پیگیری نمایند.

وی تصریح کرد: تمام گزارشات در سامانه سجام بلااستثناء پیگیری می‌شوند و هیچ گزارشی بایگانی نخواهد شد مگر اینکه گزارشی مستندات کافی را نداشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان بیان داشت: بیشترین گزارشات را در دوره همه گیری ویروس کرونا در سال گذشته و شش ماهه اول سال جاری در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طریق سامانه سجام دریافت و پیگیری کردیم.

وی در پایان تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ گزارش مردمی واصل شد که از طریق مراجع مربوطه و با همکاری دادستان‌های سراسر استان هرمزگان پیگیری و بررسی گردید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.