حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
شناسه : 22013

با توجه به استقرار تعداد قابل‌توجهی از معادن و صنایع معدنی دارای توان تولیدی بالا در منطقه محروم جنوب شهرستان دامغان و تعطیلی یا فعالیت با حداقل ظرفیت تولید واحد‌های فراوری این معادن حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشیدزاده در راس هیاتی از برخی معادن و واحد‌های فراوری سنگ آهن و مس بازدید کرد. در این بازدید، […]

پ
پ

با توجه به استقرار تعداد قابل‌توجهی از معادن و صنایع معدنی دارای توان تولیدی بالا در منطقه محروم جنوب شهرستان دامغان و تعطیلی یا فعالیت با حداقل ظرفیت تولید واحد‌های فراوری این معادن حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشیدزاده در راس هیاتی از برخی معادن و واحد‌های فراوری سنگ آهن و مس بازدید کرد.

در این بازدید، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دامغان، بخشدار، مدیرکل و معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیران‌عامل شرکت‌های آب و برق منطقه‌ای، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و نماینده شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، بازرس‌کل استان سمنان را همراهی کردند.

همچنین بازرس‌کل استان سمنان در نشستی با حضور بهره‌برداران سایر معادن منطقه در یکی از واحد‌های تولیدی، موانع و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست اساسی‌ترین مشکل واحد‌های تولیدی و فراوری مواد معدنی، عدم تأمین آب موردنیاز برای چرخه صنعتی عنوان شد که با هماهنگی و دستور مقامات حاضر مقرر شد واحد‌های دارای اولویت، شناسایی و آب موردنیاز این واحد‌ها از طریق شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان تأمین شود.

علی‌رغم رتبه ششم استان سمنان از نظر ذخایر معدنی، بخش زیادی از مواد معدنی به‌صورت خام به سایر استان‌ها یا خارج از کشور صادر می‌شود. درحالی‌که معادن و صنایع معدنی یکی از مهم‌ترین محور‌های توسعه در استان سمنان محسوب شده و در صورت فعال شدن واحد‌های فراوری مواد معدنی که معمولاً در مناطق محروم استان سمنان واقع‌شده‌اند، ضمن محرومیت‌زدایی از منطقه و رونق اشتغال، سهم زیاد در ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی خواهد داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.