حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
شناسه : 20819

همایش تبیین و توجیه قوانین و مقررات مربوط به شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دهیاری‌های شهرستان دماوند با هدف آموزش کاربردی قوانین و مقررات مربوط به شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دهیاری‌های شهرستان دماوند و تبیین و توجیه کامل شورا‌ها و دهیاران جهت پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات با حضور محمدتقی تقی‌زاده […]

پ
پ

همایش تبیین و توجیه قوانین و مقررات مربوط به شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دهیاری‌های شهرستان دماوند با هدف آموزش کاربردی قوانین و مقررات مربوط به شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دهیاری‌های شهرستان دماوند و تبیین و توجیه کامل شورا‌ها و دهیاران جهت پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات با حضور محمدتقی تقی‌زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند، امام جمعه، فرماندار و بخشدار مرکزی این شهرستان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد.

تقی‌زاده در این همایش با بیان اینکه لازم است چشم‌انداز ۵ ساله روستا‌های دماوند تدوین شود، گفت: باید یک طرح جامع یا چشم‌انداز پنج ساله برای شهر‌ها و روستا‌ها پیش‌بینی شود و بر اساس آن پروژه‌های عمرانی سازماندهی شود.

دادستان عمومی و انقلاب دماوند خاطرنشان کرد: در کمیته تطبیق، طرح‌های مختلفی برای روستا‌ها مطرح می‌شود که از انسجام و هماهنگی برخوردار نیستند و به‌طور مکرر مشاهده کرده‌ایم که معضلات مشترکی در روستا‌ها وجود دارد که با سرمایه‌گذاری مشترک این روستا‌ها قابل رفع است.

تقی‌زاده گفت: شورا‌ها نماد خرد جمعی برای پیشبرد اهداف حاکمیت هستند و موضوع اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی همچون اجرای فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی منطبق با قانون و جزء وظایف شوراهاست.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد که شورا‌ها باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای مردم شوند، این موضوع ما را از اهداف تشکیل شورا‌ها دور می‌کند.

دادستان دماوند گفت: رضایت‌مندی مردم باید در چهارچوب قانونی و مقررات ابلاغی باشد تا برخورد‌های عادلانه و بدون تبعیض انجام گیرد.

تقی‌زاده گفت: متأسفانه مرسوم شده که افراد با ساخت و ساز در خارج از بافت روستا یا به هر طریق دیگری مبالغی را به دهیاری‌ها پرداخت می‌کنند که طبق قانون این موضوع جرم است. شورا‌ها حق ندارند که بدون تعریف پروژه و سقف اعتباری آن، مبالغی را به عنوان خودیاری از مردم دریافت کنند ما در جهت تقابل با شورا‌ها و دهیاری‌ها نیستیم؛ بلکه همراه و پشتبیان آن‌ها هستیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.