حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
شناسه : 20703

سئوالشوهرم طی 9ماه زندگی مشترک سه بار من را مورد ضرب و جرح قرارداده است و حتی یک بار مرا از خانه بیرون کرد. اقدام به شکایت کردم و ازهمسایه ها برای موضوع شکایت استشهاد 3زن و 1مرد را جمع کردم. البته من در طی این جریان محل زندگی ام را ترک نکردم و با […]

پ
پ

سئوال
شوهرم طی 9ماه زندگی مشترک سه بار من را مورد ضرب و جرح قرارداده است و حتی یک بار مرا از خانه بیرون کرد. اقدام به شکایت کردم و ازهمسایه ها برای موضوع شکایت استشهاد 3زن و 1مرد را جمع کردم. البته من در طی این جریان محل زندگی ام را ترک نکردم و با شوهرم در یک مسکن زندگی می کنم. لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ

?برای اثبات کلیه جرایم نیاز به دو شاهد هست؛ هر چند که قاصی می‌تواند بر اساس شهادت یک گواه یا وجود برخی امارات تصمیم مقتصی بگیرد. در رابطه با جرح تحت شرایطی می‌توانید با سوگند دیه را ثابت نمایید.
?تنها صرف استشهادیه کافی نیست؛ بلکه شهود لزوما باید در محکمه حاصر شوند. در صورتی که ایشان شخصا حاضر به حضور در دادسرا نبودند، نام و آدرس ایشان را اعلام کنید؛ دادسرا ایشان را احضار خواهد کرد.
?تا یک سال می‌توانید از دادسرا تقاضای ترک تعقیب نمایید.
?سوء رفتار زوج در صورتی که تداوم داشته باشد می‌تواند دلیلی برای اجبار زوج به طلاق تلقی شود که احراز آن با مقام قضایی است.
?اگر ثابت نمایید وجود شما در منزل زوج خوف جانی یا حیثیتی برای شما در برخواهد داشت، اجباری به زندگی در منزل زوج نخواهید داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.