حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
شناسه : 20596

سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری کل استان کرمان در کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: در سال جاری طبق دستورالعمل و پس از مشخص شدن اعضای کارگروه، در شورای سیاست‌گذاری شورای فرهنگ عمومی این موضوع مصوب شده است.وی ادامه داد: اعضای کار گروه فرهنگی- اجتماعی شورای فرهنگ […]

پ
پ

سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری کل استان کرمان در کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: در سال جاری طبق دستورالعمل و پس از مشخص شدن اعضای کارگروه، در شورای سیاست‌گذاری شورای فرهنگ عمومی این موضوع مصوب شده است.
وی ادامه داد: اعضای کار گروه فرهنگی- اجتماعی شورای فرهنگ عمومی با یک عضو سازمان مردم نهاد در مجموع ۱۲ نفر هستند و طرح در دستور کار نیز با موضوع کاهش خشونت است که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در کنار سایر دستگاه‌ها در این حوزه فعالیت‌هایی را انجام داده و اکنون باید همگی همسو این طرح را پیش ببریم.
قویدل تصریح کرد: در اولویت‌های جلسه ۲۳۵ شورا یکی از اولویت‌ها کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، پیشگیری از حاشیه نشینی و خشونت است و با توجه به اینکه خشونت علت و نیز معلول بسیاری از آسیب‌ها محسوب می‌شود به عنوان طرح و برنامه اصلی کارگروه اعلام شده است.
وی یادآور شد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و دستورالعمل‌ها و طرح مبارزه با خشونت‌های رفتاری این طرح در کمیته سیاست‌گذاری به تصویب رسیده و عنوان اصلی آن «طرح آسیب‌های مرتبط با خشونت‌های رفتاری و کلامی» به ویژه خشونت علیه زنان و کودکان است که اقتضا دارد اعضای کارگروه با توجه به وضعیت موجود علل و عوامل افزایش خشونت و نیز راهکار‌های کاهش و پیشگیری از آن و سهم هر یک از دستگاه‌ها را شناسایی و اعلام کنند تا به شورای فرهنگ عمومی ارسال شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در سیمای جرایم دادگستری استان کرمان ۱۰ اتهام اول استان کرمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: همه اعضای این کارگروه از اساتید و صاحب ایده هستند و با توجه به آیین نامه بایستی هر ماه یک جلسه برگزار و گزارش عملکرد نیز هر سه ماه اعلام شود، در واقع کار گروه فرهنگی اجتماعی شورای فرهنگ عمومی سهم هر یک از دستگاه‌ها را مشخص و تقسیم کار می‌کند.
قویدل در پایان تاکید کرد: نیاز است در استان کرمان مراکز معاضدت حقوقی، مشاوره‌ای و مددکاری و کلینیک سلامت روان ویژه خانم‌ها ایجاد شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.