حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
شناسه : 16987

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از ایجاد صلح و سازش در هفتمین پرونده قصاص نفس در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در حالی‌که در سحرگاه اجرای حکم قصاص همه شرایط برای اجرای حکم قصاص نفس قاتل ۲۷ ساله آماده و قاتل پای چوبه دار حاضر شده بود، برکت عید غدیر […]

پ
پ

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از ایجاد صلح و سازش در هفتمین پرونده قصاص نفس در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در حالی‌که در سحرگاه اجرای حکم قصاص همه شرایط برای اجرای حکم قصاص نفس قاتل ۲۷ ساله آماده و قاتل پای چوبه دار حاضر شده بود، برکت عید غدیر شامل حال این جوان شد و اولیاء دم مرحوم مقتول با اقدامی الهی و آسمانی قاتل را بخشیدند و به او فرصت زندگی دوباره دادند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این پرونده که در دادگاه کیفری شهرستان خوی رسیدگی و حکم قصاص نفس قاتل صادر و در دیوان عالی کشور هم قطعی و استیذان قصاص نفس هم انجام شده بود؛ اما با تلاش‌های مجموعه قضایی و بهره‌گیری از ظرفیت هسته‌های بخشایش و معتمدین محلی نهایتاً اولیاء دم مرحوم مقتول با گذشت از خون فرزند خود حیاتی دوباره به محکوم علیه بخشیدند.

وی افزود: عمل به فرمایشات قرآن کریم و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در ایجاد صلح و سازش بین مردم به اندازه‌ای ارزشمند است که خداوند متعال اجر ثواب اخروی آن را خود تقبل فرموده است.

عتباتی از همه مردم خصوصاً منتفذین و معتمدین محلی خواست تا با عمل به شرع مقدس دستگاه قضایی را در ایجاد سازش و اصلاح ذات البین مردم یاری کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان بیان کرد: در این گونه قتل‌ها که بدون انگیزه یا نقشه قبلی و فقط به صرف هیجانات و عصبانیت‌های لحظه‌ای و اتفاقی، حادث می‌شوند حصول سازش و رضایت امری پسندیده هست و تلاش برای بازگرداندن این افراد نهایت انسانیت و اسلامیت را به نمایش می‌گذارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.