حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
شناسه : 16872

حجت الاسلام والمسلمین توانی با بیان اینکه با تاسیس و راه اندازی موسسات داوری در استان فارس ازسال ۹۸ تاکنون بیش از ۱۸ هزار پرونده رسیدگی شده و این موضوع سبب کاهش ورودی پرونده هابه دادگستری این استان شده است افزود: بحث داوری یکی از بحث‌های مهم ماده ۲۱ برنامه توسعه سند چشم انداز ۲۰ […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین توانی با بیان اینکه با تاسیس و راه اندازی موسسات داوری در استان فارس ازسال ۹۸ تاکنون بیش از ۱۸ هزار پرونده رسیدگی شده و این موضوع سبب کاهش ورودی پرونده هابه دادگستری این استان شده است افزود: بحث داوری یکی از بحث‌های مهم ماده ۲۱ برنامه توسعه سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور است و در سیاست ابلاغیه مقام معظم رهبری به مبحث داوری تاکید فراوان شده است.
وی با اشاره به اینکه کاهش ورودی پرونده به دادگستری‌ها علاوه بر کاهش بار مالی بر توان اجرایی می‌افزاید، گفت:دستگاه قضایی قادر خواهد بود توان خود را در جهت پیگیری و بررسی پرونده‌ها و موارد کلان و حساس جامعه بپردازد و این امر تاثیر بسزایی در کاهش ورودی و رفع اطاله دادرسی و واگذاری برخی از امور به مراجع غیر قضایی دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف فارس با اشاره به اینکه مسائلی مانند دعاوی خانوادگی و اختلافات ملکی از طریق داوری قابل حل و فصل است تاکید کرد: اختلافات و مشکلات مردم را باید به مسیر داوری هدایت کرد.
وی خاطر نشان کرد: درسال جدید فعالیت دوره جدید کانون داوران دادگستری استان فارس با شعار تقویت و ارتقای داوری در استان فارس آغاز شد و نظارت بر عملکرد موسسات و مراکز داوری با هدف بهبود کیفیت در این حوزه با برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و پیشرفته داوری مختص داوران و برگزاری آموزش داوری ضمن خدمت در حال پیگیری است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.