حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
شناسه : 14428

یکی از محوری‌ترین برنامه‌های رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه در حدود ۲۰ ماه گذشته برداشتن فاصله بین دستگاه قضایی و مردم استان بوده است؛ از ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ و زمان آغاز مدیریت «پرویز توسلی‌زاده» در دادگستری استان کرمانشاه تا پایان سال ۹۹ مدیران ارشد قضایی استان بیش از ۱۰۶ هزار ملاقات حضوری با مردم داشته‌اند. رییس‌کل […]

پ
پ

یکی از محوری‌ترین برنامه‌های رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه در حدود ۲۰ ماه گذشته برداشتن فاصله بین دستگاه قضایی و مردم استان بوده است؛ از ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ و زمان آغاز مدیریت «پرویز توسلی‌زاده» در دادگستری استان کرمانشاه تا پایان سال ۹۹ مدیران ارشد قضایی استان بیش از ۱۰۶ هزار ملاقات حضوری با مردم داشته‌اند.

رییس‌کل دادگستری در سال ۹۹ و با وجود شرایط کرونایی با حدود ۳۰ هزار نفر از شهروندان استان به صورت حضوری ملاقات کرده و پیگیر دغدغه‌های آنان شده است.

توسلی‌زاده روز‌های دوشنبه وقت خود را به صورت کامل در اختیار شهروندان و مراجعین قرار داده و به دنبال حل مشکلات آنان است.

علاوه بر ملاقات‌های حضوری، ۲ خط تلفنی گویا به شماره‌های ۴۱۴۱ و ۰۸۳۳۸۲۱۱۱۷۰ راه اندازی شده که به صورت شبانه روزی درخواست ها، مشکلات و دغدغه‌های مردم استان را ثبت می‌کند و توسط مسئول مربوط در دستور رسیدگی قرار می‌گیرد.

در کنار این ارتباطات تنگاتنگ، توسلی زاده حضور پررنگی هم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارد و همه گزارش‌های دریافتی مردم از این مسیر را هم بررسی و پیگیری می‌کند.

در دوشنبه این هفته نیز به روال هر هفته، درب اتاق رئیس کل به روی شهروندان باز بود و تا پایان وقت اداری نزدیک به ۱۲۰ نفر از کرمانشاهی‌ها برای دادخواهی نزد او آمدند.

درخواست‌ها و مشکلات مردم هم متعدد و متفاوت بود؛ یکی از مراجعه کنندگان پس از ملاقات با رئیس کل دادگستری استان گفت: در برخی ادارات هرگز امکان دسترسی به مدیرکل نیست، اما رویکرد رئیس کل دادگستری کرمانشاه آن هم در شرایط کرونایی که ملاقات با عموم مردم ممکن است خطرناک باشد، قابل تقدیر است.

ارباب رجوع دیگری هم ابراز امیدواری کرد که «رویکرد مردم محورانه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به سایر دستگاه‌ها تسری پیدا کند.»

به گفته یکی دیگر از مراجعه کنندگان «نزدیک شدن به مردم و برگزاری جلسات مستمر ملاقات مردمی توسط مدیران استان سبب جلب اعتماد مردم می‌شود و امیدوارم که در همه ادارات، مردم بتوانند به راحتی با مسئولان سخن بگویند»

توسلی زاده پس از شنیدن مشکلات قضایی مراجعه کنندگان، برای بخشی از آن‌ها دستور رسیدگی صادر کرد و در دعوا‌های خانوادگی هم بر ایجاد صلح و سازش تاکید کرد.

خیلی از مشکلات، خارج از دادگستری قابل حل است

رییس کل دادگستری استان گفت: ما در جریان ملاقات‌های مردمی حرف همه مردم را می‌شنویم؛ آن‌هایی که راهکار دارد پیگیری و حل می‌کنیم و بقیه را هم ارشاد می‌کنیم؛ ضمن اینکه بخشی از مردم هم برای گرفتن مشورت حقوقی مراجعه می‌کنند که یک اتفاق امیدبخش است.

«پرویز توسلی‌زاده» به مراجعات گسترده مردم به دادگستری‌ها اشاره و اظهار کرد: بسیاری از مشکلات مراجعان در خارج از دادگستری‌ها قابل حل و فصل است؛ بویژه اینکه مراجعه به دادگستری زمانبر، هزینه بر و مسبب گرفتاری‌های بیشتر است.

او با بیان اینکه ما ملاقات‌های مردمی بسیاری داشته ایم، گفت: بر مبنای تجربه معتقدم که به راحتی می‌توان مانع از ایجاد بسیاری اختلافات و پرونده‌های قضایی شد و این کار نیازمند فقط اندکی صبر و گذشت در خانواده‌ها است و اینکه مردم روحیات را تلطیف و آرام کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.