حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
شناسه : 14103

یدالله موحد،رییس کل دادگستری کرمان در نشست مشترک با فرماندهی انتظامی و با حضور ویدئو کنفرانس روسای حوزه های قضایی و دادستان های سراسر استان اظهار داشت: براساس سیاست های کلی قوه قضاییه ثبت کلیه پرونده ها بلافاصله پس از ارجاع به شعبه ضروری است و در این رابطه پرونده های موجود در مراجع انتظامی […]

پ
پ

یدالله موحد،رییس کل دادگستری کرمان در نشست مشترک با فرماندهی انتظامی و با حضور ویدئو کنفرانس روسای حوزه های قضایی و دادستان های سراسر استان اظهار داشت: براساس سیاست های کلی قوه قضاییه ثبت کلیه پرونده ها بلافاصله پس از ارجاع به شعبه ضروری است و در این رابطه پرونده های موجود در مراجع انتظامی باید براساس یک کار جهادی و فوق العاده تکمیل شده و به مراجع قضایی ارسال شود.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود که مراجع انتظامی به نحوی اقدام کنند که پرونده های مربوط به قبل از 1400 به جز پرونده هایی که امکان رسیدگی و تکمیل پرونده آنها به دلیل نبود ادله کافی از جمله در پرونده های قتل، آدم ربایی و … وجود ندارد، تکمیل شده و به مراجع قضایی ارسال شود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با بیان اینکه به منظور انجام روشن و صریح تحقیقات پرونده ها باید دستورات جامع از سوی دادستان ها صادر شود، بیان کرد: دستورات قضایی صادر شده باید به صورت کامل و دقیق از سوی مراجع انتظامی انجام شود و هرگونه عدم امکان در اجرای این دستورات بر اساس ادله قابل قبول به مرجع قضایی اعلام شود.
موحد با اشاره به اینکه دستورات قضایی به مراجع انتظامی باید مرتبط و مهلت تعیین شده برای تکمیل تحقیقات باید مقتضی و متناسب باشد، خاطرنشان کرد: دستورات قضایی باید جامع، دقیق، روشن، شفاف و قابل اجرا باشد و ضابطان بر اساس دستورات دادستان اقدام کنند زیرا عدم اجرای دستورات قضایی جرم است.
وی بر استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف قبل از ثبت پرونده ها و نیز در زمان ارجاع پرونده ها تاکید کرد و اظهارداشت: شکات و متهمان حاضر در مراجع انتظامی حتما باید در سامانه ثنا ثبت نام کنند و پرونده ها بدون ثبت سامانه ثنا نباید به مراجع قضایی ارسال شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت عمومی و برخورد با جرایم امنیتی ، تصریح کرد: لازم است که تیم های بازرسی مشترک به منظور رفع اختلافات آماری در رابطه با پرونده های موجود در مراجع انتظامی و قضایی تشکیل شده و مشکلات این حوزه را برطرف کنند.
وی خاطرنشان کرد: همواره تاکید قوه قضاییه بر حمایت، پشتیبانی و تقویت مراجع انتظامی است و تلاش می شود در راستای تعامل دو جانبه مشکلات مردم به شکل مناسب تری رفع شود.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه جدی به زندان و مددجویان زندان ها در ایام ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: توزیع بسته های معیشتی به خانواده زندانیان به ویژه در ماه مبارک رمضان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.