حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱:۵۵
شناسه : 13785

جزئیات نظریهشماره نظریه : 7/99/1567شماره پرونده : 99-66-1567 عتاریخ نظریه : 1400/01/31 استعلام :نماینده وزارت کشور و عضو کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری دارای پرونده تخلف ساختمانی است و پرونده ایشان باید در کمیسیون مربوطه بررسی شود. آیا ایشان می‌تواند در جلسه رسیدگی حضور یابد و اظهارنظر کند؟ در صورت منفی بودن پاسخ، تکلیف شهرداری […]

پ
پ

جزئیات نظریه
شماره نظریه : 7/99/1567
شماره پرونده : 99-66-1567 ع
تاریخ نظریه : 1400/01/31

استعلام :
نماینده وزارت کشور و عضو کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری دارای پرونده تخلف ساختمانی است و پرونده ایشان باید در کمیسیون مربوطه بررسی شود. آیا ایشان می‌تواند در جلسه رسیدگی حضور یابد و اظهارنظر کند؟ در صورت منفی بودن پاسخ، تکلیف شهرداری در این خصوص چیست؟
نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه :
1- وجود بی‌طرفی در دادرسی در همه مراجع اعم از اداری و قضایی جزو اصول مهم دادرسی بوده و در مواردی که دادرس دارای نفع در موضوع پرونده است یا دارای خصومت با شرایط مندرج در قوانین مختلف با اصحاب پرونده است مجوزی برای حضور و رسیدگی ندارد. این موضوع علاوه بر این‌که جزو اصول دادرسی است، در مواد مختلف قانونی راجع به نحوه رسیدگی در دادگاه‌ها و مراجعی که رسیدگی را بر عهده دارند به کرات مورد تصریح قرار گرفته است. 2- در فرض سؤال از آن‌جا که جلسه کمیسیون بدوی موضوع ماده 100 قانون شهرداری با حضور سه عضو رسمیت می‌یابد و امکان تشکیل جلسه با دو عضو دیگر قانوناً میسر نیست و حضور و مشارکت عضو ذی‌نفع نیز قابل پذیرش نیست، مرجع ذی‌ربط باید فرد دیگری را به عنوان نماینده جهت رسیدگی به پرونده معرفی کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.