حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
شناسه : 13832

توسلی زاده در مراسم افتتاح شعبه ” ستاد مصلحین ” در مسجد حضرت علی اکبر (ع) شهرک فدک که با حضور بزرگان و ریش سفیدان برگزار شد سازش را یکی از مهمترین برنامه‌های قوه‌قضاییه دانست و گفت: معتقدیم یکی از راه‌های تحقق سخن رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند دستگاه قضایی باید زندگی را برای مردم […]

پ
پ

توسلی زاده در مراسم افتتاح شعبه ” ستاد مصلحین ” در مسجد حضرت علی اکبر (ع) شهرک فدک که با حضور بزرگان و ریش سفیدان برگزار شد سازش را یکی از مهمترین برنامه‌های قوه‌قضاییه دانست و گفت: معتقدیم یکی از راه‌های تحقق سخن رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند دستگاه قضایی باید زندگی را برای مردم آسان کند این است که از اختلافات فاصله بگیریم و اختلافات را به سازش بکشانیم چرا که اختلاف منشا آشفتگی است.
وی در ادامه با بیان اینکه با تلاش ستاد مصلحین کرمانشاه در سال ۹۹ بیش از ۲۷ هزار پرونده به سازش رسیده است، افزود : رئیس  قوه قضاییه نیز بار‌ها بر موضوع سازش تاکید کرده اند و گفته اند از هر برنامه سازشی حمایت می‌کنیم. برنامه مدیریتی بنده نیز همین است و معتقدم هر پرونده‌ای که به دادگستری وارد می‌شود می‌تواند به سازش بیانجامد و ما از این امر حمایت می‌کنیم.
توسلی زاده با بیان اینکه خود را در برابر تمام افراد جامعه مسئول می‌داند و درب اتاق خود را بر روی مردم باز گذاشته است یادآور شد: مهمترین کار ما این است که آرامش را برای مردم و در زندگی آن‌ها ایجاد کنیم. انتظار داریم مردم نیز دستگاه قضایی را از خودشان بدانند و کمک کنند محیطی آرام را برای همه فراهم کنیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین علیهم السلام پاداش مصلح را بسان پاداش مجاهدت در راه خدا عنوان کرد گفت: قول خداوند متعال و ائمه معصومین علیهم بر ایجاد مصالحه و اولویت در این کار است چنانکه در نامه حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر آمده است که از صلحی که دشمن تو را به آن خواند اگر رضایت خدا در آن باشد روی متاب، زیرا برای سربازان تو آرامش ایجاد می‌کند؛ بنابراین وظیفه داریم تا جایی که ممکن است از این توصیه دینی تبعیت کنیم و از ایجاد اختلاف جلوگیری کنیم چرا که اختلاف هزینه‌های فراوان مادی و معنوی را بر جامعه و مردم تحمیل می‌کند.
وی افزود: صدور حکم ریشه اختلاف را از بین نمی‌برد. چیزی که اصل و منشا اختلاف را از بین میبرد ایجاد مصالحه در هر اختلاف است.
در پایان و به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام در مسجد حضرت علی اکبر شهرک فدک شعبه ستاد مصلحین افتتاح شد.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.