حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
شناسه : 13670

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه مسائل حوزه محیط زیست مربوط به حقوق عامه و صیانت از حقوق عامه و حمایت از آن وظیفه دستگاه قضایی است، گفت: اجرای طرح‌های مختلف از جمله در حوزه رونق […]

پ
پ

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه مسائل حوزه محیط زیست مربوط به حقوق عامه و صیانت از حقوق عامه و حمایت از آن وظیفه دستگاه قضایی است، گفت: اجرای طرح‌های مختلف از جمله در حوزه رونق تولید باید با رعایت پیوست‌های زیست محیطی همراه باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به کمبود امکانات در دستگاه‌های مرتبط با صیانت از اموال عمومی و حقوق عامه از جمله منابع طبیعی، محیط زیست و… با توجه به جغرافیای گسترده استان کرمان، عنوان کرد: با توسعه فرهنگ قانون مداری و پایبندی به قانون در کنار افزایش تعامل و همکاری مشترک دستگاه‌های اجرایی می‌توان کار‌های اثرگذاری را به انجام رساند.

وی بر پرهیز از حرکت‌های جزیره‌ای از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و ادامه داد: عدم تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و عدم توجه لازم به قانون، مردم و نهاد‌های مختلف را با مشکلات متعددی روبرو می‌کند.  

موحد با اشاره به اینکه دولت به عنوان مرجع تامین زیرساخت‌های بخش تولید و صنعت باید زمینه لازم برای اجرای پیوست‌های زیست محیطی را فراهم کند، اظهار کرد: هنر این است که پروژه‌های حوزه تولید و صنعت بر اساس پیوست‌های زیست محیطی اجرایی شوند و در زمان افتتاح و فعالیت خود آلودگی برای محیط زیست به دنبال نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی نهادی پشتیبان و دارای اختیارات برخورد قانونی و کیفری است، گفت: در حوزه رعایت مسائل زیست محیطی در ابتدا باید از تدابیر اجرایی و نظارتی استفاده شود و در صورت عدم پاسخگویی مناسب این ابزارها، دستورات قضایی صادر و اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی وظیفه دارد تحت عنوان صیانت از حقوق عامه به مسائل زیست محیطی توجه کرده و در این حوزه مطالبه گر باشد.

موحد با اشاره به اینکه امکان لازم برای تعیین شعبه و قاضی ویژه رسیدگی به پرونده‌های محیط زیست در استان کرمان وجود دارد، ادامه داد: توسعه همکاری دادستان‌های استان کرمان و ضابطان قضایی از جمله نیروی انتظامی با اداره کل محیط زیست نتایج مثبت بسیاری را به دنبال دارد که در این راستا یک نشست مشترک چندجانبه به منظور ایجاد هماهنگی‌های بیشتر در حوزه حفاظت از محیط زیست پیگیری و اجرایی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، توسعه استفاده از ظرفیت نهاد‌های مردمی در راستای حفاظت از محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و افزود: دستگاه قضایی استان کرمان همکاری و همراهی لازم و قانونی با محیط زیست به منظور تحقق اهداف این سازمان را همواره مورد توجه دارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به گرامیداشت هفته زمین پاک، گفت: نامگذاری روز زمین پاک از آن جهت انجام شده که تلنگری باشد که به حفاظت از زمین و محیط زیست توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مرجان شاکری افزود: محیط زیست بر اساس قانون به دنبال رعایت مسائل زیست محیطی در اجرای پروژه‌ها و حفظ منابع ملی است.

وی بر تعیین شعبه و قاضی ویژه رسیدگی به جرایم حوزه محیط زیست تاکید کرد و ادامه داد: تعامل هر چه بیشتر بین اداره کل محیط زیست و دستگاه قضایی راهگشای بسیاری از مسائل خواهد بود.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.