حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
شناسه : 13695

علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در نشست نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان آذربایجان غربی با دستگاه قضایی این استان به نقش سازمان‌های مردم نهاد در تحقق سند تحول قضایی اشاره کرد و گفت: امروز قوه قضاییه با حجم وسیعی از انتظارات مواجه است و برای رسیدن به اهداف این سند نیاز […]

پ
پ

علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در نشست نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان آذربایجان غربی با دستگاه قضایی این استان به نقش سازمان‌های مردم نهاد در تحقق سند تحول قضایی اشاره کرد و گفت: امروز قوه قضاییه با حجم وسیعی از انتظارات مواجه است و برای رسیدن به اهداف این سند نیاز است بخش‌های مختلف، سازمان‌ها و نهاد‌های مردمی به دستگاه قضایی کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: گروه‌های مردم نهاد خصوصاً قشر جوان و گروه‌های ارزشی و انقلابی همه باید قوه قضاییه را در رسیدن به این اهداف عالی که مورد تایید مقام معظم رهبری است یاری کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی با تمامی کمبود‌ها از جمله نیروی انسانی با صد در صد توان خود کار می‌کند و تلاش می‌کنیم همه این برنامه‌ها محقق شود و به نتیجه برسد.

گروسی به اهمیت مطالبه گری و نظارت نهاد‌های مردم نهاد پرداخت و گفت: یکی از موضوعات مهم امروز مطالبه گری و نظارت است که حوزه‌هایی مثل رسانه و نهاد‌های مردمی و انقلابی جوان مانند همیشه می‌توانند دستگاه قضایی را یاری کنند. شما عزیزان دیدبان امین و انقلابی جامعه هستید، خصوصاً نسبت به ناهنجاری ها، کج رفتاری‌ها و مفاسد دغدغه و حساسیت انقلابی دارید که این نکته بسیار خوبی است که باید هم حفظ و صیانت و هم تقویت شود.

وی افزود: امروز قوه قضاییه یک نهاد نظارتی قوی است و در حوزه حقوق عامه به خوبی ورود کرده و اهداف بلندی دارد؛ دادسراها، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، سازمان بازرسی نیز که در همه استان‌ها فعالیت دارند با مدیریت ریاست قوه قضاییه به خوبی کار‌ها را رصد می‌کند و شما می‌توانید با آن‌ها همکاری صمیمانه داشته باشید و هر جا تخلفی مشاهده کردید، گزارش کنید.

گروسی به قانونمندی دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: ما در قوه قضاییه هیچ کار فراتر از قانون نمی‌توانیم انجام دهیم و قوه قضاییه مظهر شفاف اجرای قانون است، شما هم می‌بایست پرچمدار اجرای قانون باشید.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه به اهمیت ایجاد همدلی و نشاط در جامعه پرداخت و گفت: امروز ترویج همدلی و نشاط اجتماعی در جامعه مهم است و شما نیز باید مروج نشاط و همدلی باشید؛ چرا که ایجاد ناامیدی و یاس و ناکارآمد جلوه دادن اقدامات نهاد‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان کشور چیزی است که دشمن آن را پیگیری می‌کند و از یک حادثه کوچک تبلیغات گسترده‌ای در جهت کوچک نشان دادن خدمات گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند و وظیفه ماست که به این خطرات توجه کنیم و برای مقابله با هجمه‌های تبلیغات منفی دشمنان راه حل داشته باشیم و این جز با تعامل بین دستگاه قضایی و شما عزیزان در این جلسات محقق نخواهد شد.

گروسی در پایان از سازمان‌ها و موسسات مردم نهاد خواست دستگاه قضایی را کمک کنند تا ورودی پرونده‌ها به آن کم شود و پیش از اینکه نطفه جرم و فسادی در جایی بسته شود با ورود دستگاه قضایی از آن پیشگیری شود.

در ابتدای این جلسه نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها که در جلسه حضور داشتند یک به یک به بیان درخواست‌ها و مطالبه گری‌های مردم از دستگاه قضایی پرداختند.


ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.