حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
شناسه : 13448

به نقل از خبرگزاری میزان ،احمد موقری، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی که با حضورمدیران شهردای تبریز برگزار شد اظهار داشت: انتخابات راه و رسم و مبنای عملی شدن شعار نقش مردم در تعیین سرنوشت نظام سیاسی و […]

پ
پ

به نقل از خبرگزاری میزان ،احمد موقری، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی که با حضورمدیران شهردای تبریز برگزار شد اظهار داشت: انتخابات راه و رسم و مبنای عملی شدن شعار نقش مردم در تعیین سرنوشت نظام سیاسی و حاکمیت بوده و بر همین اساس موضوع پاسداری و صیانت از آن ضرورت دارد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی نهاد‌های دولتی و عمومی جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است که قوه قضائیه نیز در کنار صیانت و حفظ سلامت انتخابات بر آن تاکید دارد.

وی بیان کرد: در راستای آزادی اجتماعی و اطمینان خاطر رای دهندگان لازم است تا برای پاکسازی محیط و فضای انتخاباتی اقداماتی انجام شده و از هرگونه عمل مخاطره آمیزی که آزادی و سلامت انتخابات را زیر سوال میبرد جلوگیری شود، این موضوع یکی از اولویت‌های اساسی قوه قضائیه بوده و در راستای تحقق این مساله ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل و گام‌هایی برداشته شده است.

موقری با بیان اینکه بر اساس تجربه سال‌های گذشته نگرانی‌هایی در خصوص سوء استفاده از امکانات دولتی و نهاد‌های عمومی بخصوص در بحث انتخابات شورای شهر وجود دارد، اضافه کرد: ضرورت دارد مدیران حراست دستگاه‌های دولتی و عمومی با توجه به تجربیات دوره‌های گذشته اقدامات لازم را برای پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی در مجموعه خود به عمل آورند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: هدف قانونگذار از تشکیل شورا‌های اسلامی، توسعه شهر‌ها و روستا‌ها بوده نه برخی اقدامات از جمله دخالت در عزل و نصب‌ها که متاسفانه در دوره‌های گذشته شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه قانون در هر حالتی فصل الخطاب بوده و باید رعایت شود، ادامه داد: صیانت و حفاظت از آزادی و سلامت انتخابات و امانت داری و حفاظت از آرای مردمی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است.

موقری ادامه داد: با هرگونه سوء استفاده از اموال عمومی و بیت المال و سوءاستفاده از مقام و موقعیت اجتماعی و جایگاه دولتی علیه یا له کاندیداها، تخریب وجهه نامزد‌ها در فضا‌های عمومی و اجتماعی، تخریب وجهه نظام و دستاورد‌های نظام به منظور تبلیغات، سوء استفاده از اقوام و فرق و مذاهب در راستای اهداف انتخاباتی و ایجاد بی نظمی و تخریب ستاد‌ها و صندوق‌های انتخاباتی قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون برای هرگونه استفاده از امکانات و اموال دولتی و حتی دخالت مراجع دولتی در انتخابات مجازات حبس تعیین شده است، تصریح کرد: برای آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی زودهنگام درانتخابات ریاست جمهوری، انجام هرگونه فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت در ساعات اداری و سوء استفاده از امکانات و اموال دولتی وزات خانه‌ها و موسسات وابسته به دولت و نهاد‌های عمومی از یک ماه تا ۶ ماه حبس تعیین شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری از منظر نهاد‌های نظارتی، مردم و کاندیدا‌ها در معرض اتهام و تهمت بوده و هر گونه اقدام از طرف اعضای شورای فعلی داوطلب انتخابات و کارمندان شهرداری که برای حضور در انتخابات داوطلب شده اند که شائبه انتخاباتی داشته باشد عملکرد شهرداری را زیرسوال خواهد برد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود اعضای شورای فعلی که داوطلب شرکت در انتخابات هستند و کارمندان شهرداری داوطلب انتخابات از هرگونه اقدام که شائبه تبلیغات انتخاباتی داشته و بیانگر سوء استفاده از امکانات شهرداری در راستای تبلیغات باشد پرهیز کنند.

موقری خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی تلاش دارد در حد تذکر با تخلفات برخورد کند، اما در صورتی که تذکرات مورد توجه قرار نگیرد و شاهد سوءاستفاده از امکانات شهرداری و دولتی و استفاده ابزاری از وظایف شهرداری باشیم قطعا با تشکیل پرونده قضایی بر اساس قانون قاطعانه برخورد خواهیم کرد.


ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.