حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
شناسه : 12959

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به اینکه اولین زندانی محکوم به قصاص در سال جدید از چوبه دار نجات یافت گفت: به برکت پرچم حرم مطهر رضوی و با وساطت خُدام آستان حرم مطهر امام رضا (ع)، اولیای دم این زندانی در حضور قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان از قصاص قاتل […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به اینکه اولین زندانی محکوم به قصاص در سال جدید از چوبه دار نجات یافت گفت: به برکت پرچم حرم مطهر رضوی و با وساطت خُدام آستان حرم مطهر امام رضا (ع)، اولیای دم این زندانی در حضور قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کردند و زندانی محکوم به اعدام پس از چندین سال حبس آزاد شد.

رییس کل دادگستری استان فارس اظهار داشت: این زندانی در سال ۱۳۹۵ به علت اختلاف شخصی مرتکب قتل شده بود و پس از رسیدگی‌های قضایی رأی دادگاه مبنی بر اجرای حکم قصاص صادر شد.

وی گفت: با پیگیری و تلاش‌های مضاعف دادگستری، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف و تلاش خدام آستان قدس رضوی، رضایت اولیای دم جلب گردید و در اولین روز از ماه مبارک رمضان در اقدامی خداپسندانه اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطر نشان کرد: در سال جاری، این اولین پرونده قتل است که با رضایت اولیای دم در استان فارس منجر به صلح و سازش شده است.

وی افزود: مرکز توسعه حل اختلاف استان فارس با حرکتی جهادی در سال گذشته موفق به برقراری صلح و سازش در ۶۱ فقره پرونده قتل و کسب رتبه نخست کشوری در این زمینه شده است.

وی یادآور شد: برخی از قتل‌ها اگرچه قتل عمد بوده و قاتل به قصاص محکوم شده است ولی مجرم بدون برنامه‌ریزی قبلی و بر اثر درگیری ناخواسته مرتکب چنین عمل مجرمانه‌ای شده‌است و این نهاد با اقدامی خداپسندانه و در راستای اصلاح ذات البین وارد عمل می‌شود.


ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.