حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
شناسه : 11545

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین اختتامیه دوره چهارم کارآموزی قضایی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان هزینه‌های سنگینی را به منظور برگزاری دوره‌های کارآموزی قضایی متحمل شده است، گفت: تلاش شده است که دوره‌های کارآموزی قضایی با استفاده از همه ظرفیت‌های ملی و استانی با کیفیت آموزشی بالا برگزار شده […]

پ
پ

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین اختتامیه دوره چهارم کارآموزی قضایی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان هزینه‌های سنگینی را به منظور برگزاری دوره‌های کارآموزی قضایی متحمل شده است، گفت: تلاش شده است که دوره‌های کارآموزی قضایی با استفاده از همه ظرفیت‌های ملی و استانی با کیفیت آموزشی بالا برگزار شده و قضات کارآمدی وارد دستگاه شوند که توفیقات خوبی حاصل شد و این دوره‌ها برای قوه قضاییه در استان کرمان موجب برکت شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه با برگزاری دوره چهارم کارآموزی قضایی و جذب این افراد، درصد بالایی از قضات استان بومی خواهند بود، گفت: دادگستری استان کرمان همواره با دو مشکل مواجه است؛ یکی کمبود کادر قضایی و دیگری اینکه بخش قابل توجهی از قضات استان کرمان غیر بومی و مصر به خروج از این استان هستند و بومی گزینی و برگزاری دوره‌های کارآموزی تنها راه حل برون رفت از این مشکلات است که امیدواریم با عنایت ریاست قوه قضاییه و معاونت منابع انسانی تا حل مشکلات استان کرمان این رویه ادامه یابد.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به کارآموزان قضایی استان کرمان، بیان کرد: عدالت رکن مهم جامعه بشری است و بدون آن و با وجود جور، ستم و ظلم، جامعه دوام نخواهد داشت.

موحد با اشاره به اینکه عدالت برای جامعه حیات بخش و امیدآفرین است، تاکید کرد: افرادی که برای تصدی جایگاه قضایی انتخاب می‌شوند باید شان و الزمات این جایگاه را قدر دانسته و شئونات قضایی را رعایت کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر مراعات قضات در مراوده با افراد نیز تاکید کرد و گفت: رفتار پسندیده و آرای متقن و عادلانه همکاران قضایی برای قوه قضاییه تولید سرمایه اجتماعی و اعتماد سازی می‌کند و بالعکس رفتار نامناسب با شان وجایگاه عدالت، اعتمادسوزی کرده و موجب هدر رفت سرمایه‌های عمومی این دستگاه خواهد شد.

وی بر حسن رفتار با مراجعان، حفظ کرامت انسانی همکاران و رفتار کریمانه با مراجعان تاکید کرد و گفت: دانش قضایی در کنار ادب قضایی موجب تحقق عدالت اسلامی در جامعه شده و جایگاه و اعتبار قوه قضاییه را افزایش می‌دهد.

موحد با تاکید بر اینکه اقتدار به معنای پرخاشگری، درشت گویی وغضب آلود سخن گفتن نیست، اظهار کرد: مفهوم اصلی اقتدار آن است که بر مدار قانون و شرع موضوع و حکم آن را به درستی تشخیص داده و بر همین اساس پای اجرای عدالت بایستیم و ذره‌ای کوتاه نیایم و برای احقاق حق و دفع ظلم با اراده پولادین اقدام نماییم.

وی بر رعایت نظم و انضباط اداری نیز تاکید کرد و گفت: قضات باید تاثیر تصمیمات خود در حوزه‌های مختلف را همواره مد نظر قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه سرعت و دقت در رسیدگی از اصول مهمی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند، به آغاز دوره تحول در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: کارآموزان قضایی که در این دوره وارد دستگاه قضایی می‌شوند، باید رفتار و دانش خود را مبتنی بر این تحولات تنظیم کنند تا شاهد ارائه خدمات مناسب قضایی به جامعه و تحقق هر چه بهتر عدالت اسلامی باشیم.

محمدباقر اسلامی، معاون دادگستری کل استان کرمان نیز بیان کرد: در راستای برگزاری چهارمین دوره کارآموزی قضایی در استان کرمان در مجموع ۶۰۰ روز کارورزی، دو هزار و ۶۸۳ ساعت دوره آموزشی و ۵۹۰ ساعت حضور در کارگاه‌های آموزشی انجام شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.