حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
شناسه : 10790

اصغر ستایی مختاری، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در جلسه عملکرد یکساله مصلحین و حکمین قرآنی شهرستان جیرفت از ایجاد صلح و سازش در ۴۵ درصد پرونده ارجاعی خانواده به مصلحین و حکمین قرآنی دادگستری جیرفت خبر داد و اظهار کرد: طرح مصلحین و حکمین قرآنی که در قوه قضاییه مطرح و بر اساس آیات قرآنی […]

پ
پ

اصغر ستایی مختاری، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در جلسه عملکرد یکساله مصلحین و حکمین قرآنی شهرستان جیرفت از ایجاد صلح و سازش در ۴۵ درصد پرونده ارجاعی خانواده به مصلحین و حکمین قرآنی دادگستری جیرفت خبر داد و اظهار کرد: طرح مصلحین و حکمین قرآنی که در قوه قضاییه مطرح و بر اساس آیات قرآنی و احادیث پیامبر (ص) تدوین شده است تا هر دعوایی که در امور خانواده و غیر خانواده صورت می‌گیرد قبل از اینکه جدی‌تر شده و نیاز به مراجعه به دادگستری باشد، با حضور معتمدین ریش سفیدان و بزرگان حل شود.

وی خاطرنشان کرد: مصلحین و حکمین قرآنی با توجه به شناخت منطقه و محله‌ای به مراتب سریعتر می‌تواند مشکل را حل و فصل کنند.

ستایی مختاری اظهار کرد: گاهی دعوا و اختلاف خانوادگی که ریشه آن عمیق شده با مراجعه به حکمین و مصلحین قرانی مشکل حل می‌شود و این از خصوصیت این طرح است که در مراجعه به مصلحین و حکمین قرآنی امید به آشتی و صلح وجود دارد.  

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت ادامه داد: در نزد مصلحین قرآنی بر اساس شناخت خانوادگی و آداب و رسوم شخص صحبت می‌شود و مشکل حل می‌شود در حالی که این مزیت در دادگستری وجود ندارد.

وی عنوان کرد: پرونده‌ها در دادگستری یک پروسه زمانی طولانی مدت در بر دارد و براساس موقعیت و وضعیت‌های بعدی باید پرونده‌های زیادی تشکیل دهد تا به نتیجه برسد در صورتی که یک مسئله را می‌توان در یک جلسه یا چند جلسه یک ساعته حل کرد.

ستایی مختاری بیان کرد: صلح و سازش خانواده‌هایی که مشکل دارند کار بسیار بزرگی است و قدم گذاشتن در این راه در پیشگیری از وقوع جرم موثر است.

در پایان این جلسه، لوح سپاس که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری استان کرمان تهیه شده بود نیابتا به حکمین و مصلحین قرانی جیرفت توسط رئیس دادگستری شهرستان تقدیم شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.