حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
شناسه : 7753

علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام و هیئت همراه به صورت از پیش اعلام نشده از حوزه قضایی شهرستان بدره بازدید کردند. رئیس کل دادگستری استان ایلام در این بازدید در گفت‌وگو با کارکنان این حوزه قضایی، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات آنان، از نزدیک در جریان رسیدگی به پرونده‌های قضایی […]

پ
پ
رئیس کل دادگستری استان ایلام در بازدید از حوزه قضایی شهرستان بدره، گفت: اجرای دقیق و کامل سند تحول قضایی در کلیه حوزه‌های قضایی استان پیگیری می‌شود.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام و هیئت همراه به صورت از پیش اعلام نشده از حوزه قضایی شهرستان بدره بازدید کردند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این بازدید در گفت‌وگو با کارکنان این حوزه قضایی، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات آنان، از نزدیک در جریان رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار گرفت و مسائل و مشکلات موجود را بررسی کرد.

وی با بازدید از مراحل ارائه خدمات قضایی به مردم دستوراتی را به منظور تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها صادر کرد.

دهقانی با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی از سوی ریاست قوه قضائیه، مهم‌ترین رویکرد این سند را تحقق عدالت در جامعه و ارتقای رضایتمندی عامه مردم از دستگاه قضایی توصیف کرد و افزود: کلیه قضات و کارمندان دستگاه قضایی باید در جهت اجرای دقیق و کامل این سند اهتمام ویژه داشته و در راستای رسیدن به اهداف و چشم انداز ترسیم شده تلاش کنند.

وی تکریم ارباب رجوع، صیانت از حقوق شهروندی و تحقق عدالت آسان برای آحاد مردم را از اهم برنامه‌ها و راهبرد‌های دستگاه قضایی در دوران تحول دانست و خاطرنشان کرد: رفتار و برخورد کارکنان با مراجعین به دستگاه قضایی باید مطابق با اخلاق اسلامی، کرامت مداری و مهربانی در عین رعایت قانون باشد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام، کاهش موجودی پرونده‌های محاکم قضایی، مدیریت تعداد پرونده‌های ورودی، کاهش تعدادپرونده‌های معوق و رفع اطاله دادرسی را در حوزه‌های قضایی استان مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: پیشگیری از وقوع جرائم از دیگر ماموریت‌های اصلی سند تحول دستگاه قضایی است که باید در کلیه حوزه‌های قضایی استان با تعامل و همکاری با نهاد‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف، شورای پیشگیری از وقوع جرم، شورای تامین و شورای اداری شهرستان‌ها پیگیری شود.

وی بر برخورد قاطع با جرائم خشن و جرائم مخل امنیت و آرامش مردم در کلیه حوزه‌های قضایی استان تاکید کرد و افزود: دفاع از آزادی‌های مشروع و احیای حقوق عامه و رسیدگی عادلانه به تظلمات و شکایات مردم از اهم برنامه‌های دادگستری استان ایلام است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام همچنین خواستار دقت در صدور قرار‌های تامین، پرهیز از بازداشت‌های کوتاه مدت، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و افزایش تعداد ابلاغ‌های الکترونیک در حوزه‌های قضایی استان شد.

وی در ادامه با برخی از مراجعان دستگاه قضایی در این شهرستان، دیدار و گفتگو کرد و پس از استماع مطالبات مردم، دستورات لازم را به منظور رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده صادر کرد.

گفتنی است در جریان این بازدید رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری ایلام و معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان حضور داشتند که با حضور در بخش‌های قضایی و اداری دادگستری دهلران ضمن بازرسی از اقدامات و عملکرد واحد‌ها، توصیه‌ها و ارشادات لازم را به عوامل مربوطه ارائه کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.