حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۵۷
شناسه : 7213

به گزارش روابط عمومی و رسانه ؛  یحیی جعفری در بازدید از مجتمع قضایی قدس گفت: مطابق فرمایش حضرت ابا عبدا.. الحسین(ع) مراجعات و حوائج مردم به  ما نعمت الهی است و باید قدر این خدمتگزاری را بدانیم و از این امتحان الهی سربلند و با افتخار بیرون بیاییم . رییس کل دادگاه های عمومی […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی و رسانه ؛

 یحیی جعفری در بازدید از مجتمع قضایی قدس گفت: مطابق فرمایش حضرت ابا عبدا.. الحسین(ع) مراجعات و حوائج مردم به  ما نعمت الهی است و باید قدر این خدمتگزاری را بدانیم و از این امتحان الهی سربلند و با افتخار بیرون بیاییم .

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران اضافه کرد: با توجه به سیاست و برنامه های قوه قضائیه و دادگستری تهران در دوره تحول از جمله کاهش جمعیت کیفری زندان ها و استفاده از مجازات های جایگزین حبس، ضرورت دارد؛ قضات تا آنجایی که شرایط پرونده اجازه می دهد از این گونه تاسیسات و نوآوری های جدید قوانین استفاده نمایند.

وی افزود: مطالعات و کارشناسی ها در خصوص اجرای مجازات حبس حکایت از این دارد که  زندان ما را به هدف اصلاح متهم چندان نزدیک نکرده است ، ولی این موضوع به معنی این نیست که ما غافل از امنیت جامعه باشیم و بدین منظور باید پرونده ها را با دقت بررسی و هر جا تشخیص دادیم که  استفاده  از مجازات حبس در برقراری امنیت جامعه  تاثیر دارد ،  باید با جدیت اعمال شود.

یحیی جعفری تاکید کرد : از دیگر برنامه های قوه قضائیه رسیدگی به پرونده های مسن ، کاهش زمان رسیدگی پرونده ها و رفع اطاله دادرسی است که در اولویت سیاست های اجرایی ستاد محاکم تهران می باشد و  به جدیت پیگیری می شود.

 وی تاکید کرد : مراجعین ما حقوقی دارند و ما باید پاسخگوی مردم باشیم و در حال حاضر متاسفانه با حجم گسترده ای از ورودی پرونده ها روبه رو هستیم که کار جهادی ما را می طلبد و انشاء ا..   شاهد روزی باشیم که مردم عزیز ما در انجام کلیه امور خود نظیر تنظیم قرارداد و سایر فعالیت های اقتصادی، دسترسی مناسب به انجام مشاوره های دقیق داشته و ما شاهد کمترین دعاوی حقوقی و کیفری بین مردم  و در نتیجه تعداد وارده پرونده ها به محاکم باشیم .

در خاتمه این بازدید  از تعدادی از همکاران اداری به مناسبت روز کارمند توسط رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران تقدیر بعمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.