حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
شناسه : 8329

به نقل از خبرگزاری میزان اصغر ستائی مختاری، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در نشست مشترک با رئیس اداره پست، روسای پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها و ماموران ابلاغ در جیرفت، با اشاره به اینکه ابلاغ یکی از مهمترین ارکان دادرسی عادلانه به شمار می‌رود، گفت: بهبود وضعیت ابلاغ اوراق قضایی در این شهرستان به منظور تحقق هر […]

پ
پ

به نقل از خبرگزاری میزان اصغر ستائی مختاری، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در نشست مشترک با رئیس اداره پست، روسای پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها و ماموران ابلاغ در جیرفت، با اشاره به اینکه ابلاغ یکی از مهمترین ارکان دادرسی عادلانه به شمار می‌رود، گفت: بهبود وضعیت ابلاغ اوراق قضایی در این شهرستان به منظور تحقق هر چه بهتر عدالت امری ضروری است.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت افزود: عدم اجرای درست و صحیح تشریفات ابلاغ موجب تضییع حقوق افراد در دادرسی می‌شود؛ زیرا تا ابلاغ صحیحی در کار نباشد و دو طرف دعوا، از زمان و مکان دادرسی اطلاع نداشته باشند، جلسه دادرسی نیز تشکیل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش مهم ابلاغ اوراق قضایی، می‌توان اجرای عدالت و احقاق حق در دادگاه‌ها را موکول به اجرای صحیح و درست ابلاغ دادخواست و ضمائم به دو طرف دعوی دانست.

ستائی مختاری گفت: ابلاغ اوراق قضایی مختص به مرحله معینی از دادرسی نیست و در واقع ابلاغ، پل ارتباطی دادگاه با اشخاص در تمام مراحل رسیدگی است.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت با بیان اینکه ابلاغ اوراق دعوا، جزء مهمترین مباحث در یک دادرسی عادلانه به شمار می‌رود، اظهار کرد: به حدی که ممکن است حق مسلم افراد را به طور کلی و برای همیشه ساقط کند.

وی در پایان ضمن تشکر از زحمات ماموران ابلاغ پست و کلانتری‌ها گفت: آموزش ماموران ابلاغ امری لازم است و باید به صورت مستمر صورت پذیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.