حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
شناسه : 37942

 عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری و معاونان قضایی استان ایلام، با اقشار مختلف مردم و مراجعین به دستگاه قضایی استان برگزار شد. در این دیدار ۷۵ نفر از مراجعین به صورت چهره به چهره مشکلات و درخواست های حقوقی خود را با رئیس کل دادگستری و معاونین قضایی مطرح کردند و پس از بررسی هر […]

پ
پ

 عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری و معاونان قضایی استان ایلام، با اقشار مختلف مردم و مراجعین به دستگاه قضایی استان برگزار شد.

در این دیدار ۷۵ نفر از مراجعین به صورت چهره به چهره مشکلات و درخواست های حقوقی خود را با رئیس کل دادگستری و معاونین قضایی مطرح کردند و پس از بررسی هر پرونده ارشاد و معاضدت لازم و حسب مورد دستورات مقتضی صادر شد.

در حاشیه این دیدار، رئیس کل دادگستری استان به اهمیت رسیدگی به درخواست ها و مشکلات مردم و مراجعین اشاره و اظهار کرد: در سند تحول دستگاه قضایی تکریم ارباب رجوع و کرامت مداری و رسیدگی به تظلمات، شکایات و دعاوی آنان به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته است.

علی‌محمدی اذعان کرد: لزوم فراهم نمودن زمینه ارتباط آسان و مستقیم مردم و مراجعین به دادگستری با مسئولین قضایی، برخورد توام با مهربانی و کرامت در عین رعایت عدالت و قاطعیت قضایی و پیگیری درخواست ها و مشکلات آنان به کلیه حوزه های قضایی استان ابلاغ شده است.

وی افزود: ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مردم سبب اطلاع و نظارت مسئولین از فرآیند انجام امور، اطلاع از نواقص و کاستی های موجود و ایجاد حس عدالت در بین مردم می شود و بر همین ‌اساس ملاقات‌های مردمی به صورت جدی در دستور کار مسئولین قضایی استان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام خاطرنشان کرد: دیدار‌های مردمی مسئولان قضایی استان در راستای اجرای سیاست‌های کلان قوه قضائیه، تکریم و احترام به ارباب رجوع، حفظ حقوق شهروندی مراجعان و اعمال نظارت بر رسیدگی شایسته به امور قضایی و خدمت رسانی بهتر به مردم انجام می شود.

وی پس از بررسی درخواست‌های مطرح شده از قبیل درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، درخواست بازبینی و بررسی مجدد برخی از پرونده‌ها، درخواست تسریع در رسیدگی به پرونده ها و تقاضای عفو و بخشودگی، به منظور رفع مشکلات موجود و پیگیری مطالبات شهروندان، دستورات لازم را صادر کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.