هیئت وزیران در جلسه 10 /10 /1393 به پیشنهاد شماره 87333 مورخ 11 /5 /1393 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد تبصره (3) ماده واحده قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به رسمی و پیمانی مصوب- 1393-، آیین نامه اجرایی قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:
آیین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مرییان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به رسمی و پیمانی
مصوب 1393,10,10
ماده 1– در این آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح به کار می روند:
الف- قانون: قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فین و حرفه ای کشور به رسمی و پیمانی مصوب- 1391-
ب- سازمان: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
پ- مربی: فردی که ضمن احراز شرایط مربیگری مطابق طرح طبقه بندی مشاغل مصوب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، توانایی انتقال دانش فنی به کار آموزان، استفاده از تجهیزات کارگاه آموزشی و فناوری و تکنولوژی روز و انجام ارزشیابی طی دوره و پایان دوره مطابق با استانداردهای مهارت و آموزشی مصوب شورای برنامه ریزی درسی سازمان را داشته باشد.
ت- مربی حق التدریس: مربی که وضعیت استخدامی وی رسمی یا پیمانی نبوده و ضمن برخورداری از شرایط عمومی و اختصاصی مربیگری با عقد قرارداد به کار گرفته شده است.
ث- سابقه آموزشی: مدت زمان تدریس هر یک از مربیان حق التدریسی که مطابق تبصره ماده (4) این آیین نامه محاسبه می شود و برای تعیین اولویت تغییر وضعیت استخدامی مربیان یاد شده ملاک عمل است.
ج- مناطق محروم: مناطق کمتر توسعه یافته موضوع تصویب نامه شماره 76294/ت 36095هـ مورخ 10 /4 /1388.
ماده 2– سازمان موظف است تا پایان قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تغییر وضعیت استخدامی به رسمی (صرفاً در مورد ایثارگران واجد شرایط) و پیمانی تعداد (4876) نفر از مربیان حق التدریس سازمان مطابق این آیین نامه اقدام نماید.
ماده 3– تغییر وضعیت مربیان حق التدریس در سازمان با رعایت شرایط عمومی استخدام و ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری- مصوب 1386- و پذیرش در آزمونه مطابق دستورالعمل اجرایی ماده یاد شده، شامل آن دسته از مربیان حق التدریسی خواهد بود که قبل از لازم الاجرا شدن قانون، در سازمان شاغل بوده و در زمان تغییر وضعیت استخدامی دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر می باشند و همکاری آنها با سازمان نیز ادامه دارد.
ماده 4– نحوه امتیاز دهی جهت اولویت در تغییر وضعیت استخدامی هر یک از مربیان حق التدریس سازمان با لحاظ اولویت مناطق محروم، به شرح جدول ذیل تعیین می شود:
سابقه آموزشی و مدرک تحصیلی | با مدرک تحصیلی غیرمرتبط با تدریس | با مدرک تحصیلی مرتبط با تدریس |
هر سال سابقه آموزشی با مدرک تحصیلی دیپلم | 2 | 3 |
هر سال سابقه آموزشی با مدرک تحصیلی فوق دیپلم | 3 | 4 |
هر سال سابقه آموزشی با مدرک تحصیلی لیسانس | 4 | 5 |
هر سال سابقه آموزشی با مدرک تحصیلی فوق لیسانس | 5 | 6 |
هر سال سابقه آموزشی با مدرک تحصیلی دکتری | 6 | 7 |
تبصره – هر ششصد (600) ساعت تدریس معادل یک سال سابقه آموزشی محسوب می شود. در هر حال ساعات تدریس مازاد بر ششصد (600) ساعت در یک سال برای محاسبه سابقه آموزشی، منظور نخواهد شد.
ماده 5– سازمان می تواند تا سقف مورد نیاز پست های غیرمربی قابل تبدیل خود را به پست مربی تبدیل نماید و برای ایجاد سایر پستهای مورد نیاز تا سقف مقرر در قانون، اقدام لازم مطابق قوانین و مقررات مربوط به عمل آورد.
ماده 6– اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این آیین نامه از محل وجوه مربوط به حق التدریس مربیان موضوع ماده (17) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت- مصوب 1384- و همچنین دریافتی مربوط به آموزش نیروی کار ایرانی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تأمین می شود.
اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور
منبع سایت صلح
ثبت دیدگاه