حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
شناسه : 35852

محمد جعفر عبدالهی در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال در امور اراضی منابع طبیعی استان با موضوع پیگیری روند آخرین اقدامات اجرای قانون جامع حدنگار در استان سمنان ، اظهار کرد: اراضی از زمره دارایی های اشخاص حقیقی ، حقوقی بشمار می آید و همچنین به عنوان یک دارایی ارزشمند هرحاکمیتی محسوب می […]

پ
پ

محمد جعفر عبدالهی در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال در امور اراضی منابع طبیعی استان با موضوع پیگیری روند آخرین اقدامات اجرای قانون جامع حدنگار در استان سمنان ، اظهار کرد: اراضی از زمره دارایی های اشخاص حقیقی ، حقوقی بشمار می آید و همچنین به عنوان یک دارایی ارزشمند هرحاکمیتی محسوب می شود .

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمره انفال بشمار آمده در نتیجه صیانت و حفاظت از آن لازم و ضروری است .

رئیس کل دادگستری استان سمنان به علت برگزاری این جلسه اشاره و عنوان کرد : باتوجه به وسعت سرزمینی استان سمنان در این جلسه آخرین روند اجرای قانون جامع حدنگار در استان بررسی و موانع احتمالی احصاء و مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه افزود : استان سمنان از لحاظ وسعت سرزمینی از استانهای دارای بیشترین مساحت اراضی ملی قلمداد شده و از حیث ثبت اراضی کشاورزی این استان در جایگاه دوم کشوری قرار دارد .

عبدالهی درتشریح میزان ثبت اراضی کشاورزی در سطح استان تشریح کرد : صدور اسناد مالکیت تمامی اراضی ملی ، منابع طبیعی و دولتی نیازمند تلاش های جدی تمامی سازمان های متولی است و براساس تکلیف سازمان ثبت اسنادواملاک استان تاپایان سال جاری باید حدنگاری ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی انجام و تاکنون حدنگاری ۳۵ درصد از آن اراضی محقق شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود : حدنگاری ۳۵ درصد از اراضی کشاورزی استان مربوط به ۱۱ هزار و ۱۴۲ قطعه از اراضی کشاورزی است که به میزان ۶۰ هزار هکتار از مجموع آن اراضی را شامل و امیداوریم این میزان تا پایان سال جاری افزایش یابد .

وی در ادامه افزود : سازمان بازرسی کل استان سمنان مکلف به یادآوری تکالیف سازمان های دولتی برای اخذ سند مالکیت اموال غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان است و اگر از سوی مدیران ترک فعلی در این باره انجام و موانع اجرایی قابل دفاعی وجود نداشته باشد ، پیگیری و برخورد قانونی لازم صورت دهد.

عبدالهی به مصوبه ای از تصمیمات مطرح شده در این جلسه اشاره و افزود: مقرر شد سازمان هایی که دارای املاک غیر منقول دولتی هستند و تاکنون اقدامات قابل توجهی برای تحقق صدور اسناد املاک انجام ندادند در جلسه بعدی حاضر و آخرین فعالیت ها و علل عدم اجرای قانون جامع حدنگار را ارائه دهند .

رئیس کل دادگستری استان سمنان در پایان با تقدیر از تلاش های مدیران سازمان های متولی گفت : بحمدالله آمار و ارقام اقدامات صورت گرفته مطلوب است ، ولی نیازمند تلاش و جدیت بیشتری است و امیدواریم با همراهی و اتحاد موجود ، هموار سازی موانع ثبت اسناد مالکیت تمامی اراضی استان محقق شود .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.