حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 1 March , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 18453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 22×
۱۱ آذر ۱۴۰۳ - ۷:۴۱
شناسه : 46501

به گزارش حقوق 24:بابک عیوضی معاون دادستان اهواز در جلسه کمیته تخصصی اجرای پروژه ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان «طرح نماد» که با حضور معاونین دادستان مرکز استان، مدیر کل آموزش و پرورش و نمایندگان دستگاه‌های عضو در مجتمع شوق زندگی این شهرستان برگزار شد، گفت: باتوجه به تحولات جهانی، نوع و میزان آسیب‌های اجتماعی […]

پ
پ

به گزارش حقوق 24:بابک عیوضی معاون دادستان اهواز در جلسه کمیته تخصصی اجرای پروژه ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان «طرح نماد» که با حضور معاونین دادستان مرکز استان، مدیر کل آموزش و پرورش و نمایندگان دستگاه‌های عضو در مجتمع شوق زندگی این شهرستان برگزار شد، گفت: باتوجه به تحولات جهانی، نوع و میزان آسیب‌های اجتماعی در حال تغییر است و سن گروه‌های هدف این آسیب‌ها نیز کاهش یافته است.

وی بر اهمیت شروع اقدامات پیشگیرانه از این آسیب‌ها توسط مدارس و آموزش مسئولیت‌پذیری به دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: دستگاه قضایی با اجرای طرح «قاضی در مدرسه» بخشی از این مسئولیت را به عهده گرفته است.

ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی

سرپرست مجتمع قضایی شوق زندگی اهواز ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی وظیفه تمامی دستگاه‌ها است و باید با برنامه‌ریزی مدون و عملیاتی به این مهم پرداخته شود.

عیوضی عنوان کرد: همچنین طرح ملی «نماد» باید با رویکرد مدرسه‌ محوری به عنوان یکی از اولویت‌های مدیران آموزش و پرورش در استان اجرایی شود.

وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی

وی با اشاره به تکالیف قانونی دستگاه‌ها بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه، گفت: اجرای برنامه نماد برای ۱۴ دستگاه تکلیف شده و همه دستگاه‌های عضو موظف هستند که با بهره‌گیری از امکانات و منابع پیش‌بینی شده، در کاهش آسیب‌های اجتماعی با آموزش و پرورش استان همکاری کنند.

معاون دادستان اهواز همچنین به ماده ۲۷ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اشاره کرد و گفت: امتناع از انجام وظایف مقرر در این قانون، انفصال از خدمات دولتی و عمومی درجه پنج قانون مجازات اسلامی را در پی دارد.

عیوضی با بیان این که طرح «نماد» نباید فردمحور باشد، افزود: خروجی طرح نماد با مداخلات اجتماع‌محور، باید چهار کارکرد پیشگیری، درمان، مددکاری اجتماعی و اقدامات تکمیلی درمانی را شامل شود.

گفتنی است؛ نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان «نماد»، به عنوان یک برنامه ملی و مشارکتی، ابزاری مؤثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است که اجرای آن نیازمند عزم جدی و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.