حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 23 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17920 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۱۵
شناسه : 45143

به گزارش حقوق 24: حسن بابایی در یکصدو یازدهمین نشست شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر ارزیابی عملکرد واحد‌های ثبتی اظهار کرد: بکی از اقدامات سازنده در این سازمان راه اندازی کمیته‌های ارزیابی است. وی از اعضا کمیته‌های ۷ گانه که در یک اقدام جهادی و هماهنگ جهت […]

پ
پ

به گزارش حقوق 24: حسن بابایی در یکصدو یازدهمین نشست شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر ارزیابی عملکرد واحد‌های ثبتی اظهار کرد: بکی از اقدامات سازنده در این سازمان راه اندازی کمیته‌های ارزیابی است.

وی از اعضا کمیته‌های ۷ گانه که در یک اقدام جهادی و هماهنگ جهت بررسی چالش‌ها و موانع موجود در اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی در ایام تعطیل در ۲۱ استان حضور یافته بودند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: باید ارزیابی نیمه اول سالجاری در حوزه‌های فناوری، مالی و پشتیبانی نیز انجام شود.

بابایی در این جلسه که با حضور معاونان و مدیران کل ستادی و حضور وبیناری مدیران کل استانی برگزار شد، تصریح کرد: یکی از شاخص‌های مهم در نظام پرداخت بهره‌وری، ارزیابی است. نظام پرداخت بهره وری مبتنی بر ارزیابی فرایند‌ها و اقدامات موثر و عادلانه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چناچه اگر در ارزیابی بعمل آمده استانی دارای عملکرد ضعیف بود، با حضور مدیر استانی آسیب شناسی لازم صورت بگیرد و راهکار‌های لازم پیشنهاد شود و در ادامه بتوان به شناسایی نخبگان بعنوان مدیران آینده و ارزیابی مدیران فعلی نیز اهتمام داشت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  اظهار کرد: در برخورد با شرکت‌های مشاور که حقوق بیت‌المال را تضییع می‌کنند تعارف نداریم. اینکه مبلغ قابل توجهی از بیت المال به شرکتی پرداخت شده تا طبق مفاد قراداد به تکالیف خود عمل کند و هیچ اقدامی صورت نگرفته باشد از مصادیق کلاهبرداری است و حتماً با آن برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: باوجود تذکرات متعدد برخی شرکت‌های مشاور توجه‌ای نداشتند که نتیجه آن برخورد قضایی با برخی از مدیران شرکت‌های مربوطه بود.

بابایی خطاب به مدیران استانی و واحد‌های ثبتی با اشاره به اینکه حدنگاری یک اقدام ملی است که سازمان ثبت آن را راهبری می‌کند، گفت: می‌بایست نظارت بر عملکرد شرکت‌های مشاور و تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در کارتابل مشاورین در سامانه سحاک بیش از گذشته پیگیری شود.

نمره سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیش از ۱۷ است

در ادامه این جلسه، غلامرضا امیدی معاون راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ارائه گزارشی از پایش عملکرد و ارزیابی ادارات کل استان‌ها اظهار کرد: بر اساس ارزیابی ادارات کل کشور در سه حوزه املاک، ثبت شرکت‌ها و اجرای اسناد رسمی سال گذشته؛ امتیاز کسب شده برای کل کشور ۱۷.۲۰ است.

قم و کرمانشاه، استان‌های پیشتاز ثبتی

وی افزود: بالاترین امتیاز ارزیابی کل کسب شده در سه حوزه مذکور متعلق به استان قم با امتیاز ارزیابی ۱۹.۶۹ و استان کرمانشاه با امتیاز ارزیابی ۱۹.۳۶ است. تمام استان‌های کشور در امتیاز کلی و همچنین در حوزه‌های مذکور بالاتر از حد نصاب ارزیابی، امتیاز قابل قبول ۱۲ را کسب کرده اند.

امیدی اظهار کرد: از مجموع ۳۱ استان کشور ۱۴ استان رتبه عالی، ۱۰ استان خوب، ۵ استان متوسط و ۲ استان قابل قبول را کسب کرده‌اند.

گزارش حدنگاری در بازه زمانی ۲ ماهه اخیر

صفدر کشاورز  نیز با ارائه گزارشی از فعالیت حدنگاری گفت: براساس شاخص درصد صدور سند بر مبنای مساحت، استان‌های خراسان رضوی، البرز، تهران، خوزستان و قم تا ۲۰ خرداد سال جاری در رتبه‌های اول تا پنجم قرار گرفته اند.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همچنین بر اساس تعداد قطعات استان‌های مازندران، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به رشد صدور سند برمبنای مساحت در بازه زمانی دو ماهه اخیر (از اواخر فروردین تا اواخر خرداد ماه سال جاری) بیان کرد: استان البرز با ۴۲ درصد رشد در رتبه نخست و استان ایلام با ۳۰ درصد در رتبه دوم و استان گیلان با ۲۵ درصد رشد در رتبه سوم و استان تهران، کردستان و کرمانشاه با ۲۱ درصد رشد همگی در رتبه چهارم قرار گرفتند.

کشاورز گفت: بر اساس تعداد قطعات استان مازندران با ۱۳۴ هزار ۵۴۶ قطعه در رتبه اول، استان گیلان با ۲۵ هزار و ۲۴ قطعه در رتبه دوم، استان تهران با ۱۲ هزار و ۱۱۴ قطعه در رتبه سوم، آذربایجان شرقی با ۹ هزار ۱۷۴ قطعه در رتبه چهارم، استان اصفهان با ۷ هزار ۱۷۴ قطعه در رتبه پنجم قرار دارند.

گفتنی است در این جلسه، طی حکمی از سوی حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، «ابوالفضل حسینجانی» به‌عنوان مدیرکل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مشاور در اداره نظارت بر امور مشاورین املاک و خودرو منصوب شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.