حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 23 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17920 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
شناسه : 44972
حقوق 24 پاسخ می دهد:

به طور مداوم افراد در زمینه فروش و خرید ملک از شایعات مختلفی با خبر می‌شوند که یکی از آنها این است که در صورت پشیمانی فروشنده، معامله می‌تواند به راحتی فسخ شود و این امر با بازگشت پول پیش پرداخت انجام می‌شود. اما واقعیت این است که این گونه ادعاها هیچ اساسی ندارند. به […]

پ
پ

به طور مداوم افراد در زمینه فروش و خرید ملک از شایعات مختلفی با خبر می‌شوند که یکی از آنها این است که در صورت پشیمانی فروشنده، معامله می‌تواند به راحتی فسخ شود و این امر با بازگشت پول پیش پرداخت انجام می‌شود. اما واقعیت این است که این گونه ادعاها هیچ اساسی ندارند.

به گفته متخصصان حقوقی، اگر طرفین یعنی خریدار و فروشنده قرارداد معامله را امضا کردند، باید به تعهدات مرتبط با آن عمل کنند. بر اساس قانون، تنها در صورتی که شرایط خاصی در قرارداد درج شده باشد، امکان فسخ قرارداد وجود دارد.

به عنوان مثال، اگر شرط اسقاط کافه خیارات در قرارداد ثبت شده باشد، یا شرط فسخ و انفساخی با توافق طرفین در قرارداد درج شده باشد، آنگاه طرفین می‌توانند از این شروط استفاده کرده و قرارداد را فسخ کنند.

بدون در نظر گرفتن این شرایط، حتی اگر فروشنده پول را پس دهد، هیچ تغییری در قرارداد ایجاد نمی‌شود و او نمی‌تواند به تنهایی قرارداد را فسخ کند.

بنابراین، برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم در فرآیند خرید و فروش ملک، ضرورت دارد که طرفین به دقت شرایط قرارداد را مطالعه و در صورت لزوم از مشاوره حقوقی استفاده کنند تا از ورود به تعهداتی که بعدها نمی‌توانند از آنها خارج شوند، جلوگیری کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.