آیین نامه فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت
مصوب 1390,02,20
وزیران عضو کارگروه تجارت الکترونیکی در جلسه مورخ 20 / 2 / 1390 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویبنامه شماره 151733 / ت32565هـ مورخ 29 / 7 / 1388 آییننامه نحوه فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت را به شرح زیر تصویب نمودند:
ماده 1ـ اصطلاحات زیر در این تصویبنامه، در معانی مشروح مربوط به کار میروند:
الف ـ سامانه تدارکات الکترونیکی دولت: سیستم انجام معاملات دستگاههای اجرایی (مناقصه و مزایده) در بستر وب که در آن کلیه مراحل مناقصه (درخواست خرید تا پرداخت وجه) و مزایده (ثبت تا دریافت وجه) انجام میشود. سامانه یادشده در این تصویبنامه به اختصار (ستاد) نامیده میشود.
ب ـ تأمین کننده: شخص حقیقی یا حقوقی دارای مجوز قانونی (حسب مورد) که در ستاد، کالا، خدمت یا اموال غیرمنقول خود را جهت فروش به خریداران ارایه میکند.
ج ـ مزایدهگر: شخصی حقیقی یا حقوقی که پس از ثبت نام در سامانه، اسناد مزایده را دریافت و در آن شرکت کند.
د ـ اقلام قابل معامله: کلیه اموال منقول و غیرمنقول و خدمات مورد استفاده در دستگاههای اجرایی.
ماده 2ـ کلیه دستگاههای اجرایی موضوع بند (ب) ماده (1) قانون برگزاری مناقصات موظفند با اعلام مدیریت ستاد نسبت به ثبت نام در ستاد اقدام و با استفاده از امضای الکترونیکی و با رعایت مقررات مربوط، کلیه مراحل مناقصه یا مزایده را از طریق ستاد انجام دهند.
ماده 3ـ دستگاههای مشمول این آییننامه برای انجام معاملات بالای (10) درصد سقف تعیین شده برای معاملات کوچک، ملزم به انجام معامله از طریق ستاد میباشند.
ماده 4ـ تأمین کنندگان باید قبل از عضویت در ستاد نسبت به اخذ ایرانکد برای کالاها و خدمات مربوط اقدام نمایند.
ماده 5 ـ دستگاههای اجرایی موظفند کارکنان مرتبط با فرآیند خرید از قبیل کارپرداز، مقام تشخیص، انباردار، ذیحساب و عامل ذیحساب را پس از اعلام مدیریت ستاد جهت شرکت در دورههای آموزشی معرفی نمایند.
ماده 6 ـ معاملات محرمانه از شمول این تصویبنامه مستثنی و با رعایت مقررات مربوط انجام میشود.
این تصـویبنامه در تاریخ 17 / 8 / 1390 به تأییـد مقام محترم ریاسـت جمهوری رسیده است.
معاون اول رئیس جمهور ـ محمدرضا رحیمی
منبع سایت صلح
ثبت دیدگاه