اصلاح ماده 3 آئین نامه اصلاحی 1360 قانون دفاتر اسناد رسمی
مصوب 1386,03,22
در اجرای منویات حضرت مستطاب عالی موضوع نحوه انتخاب سردفتران اسناد رسمی در مناطق مختلف کشور به استحضار می رساند:
مطابق ماده 3 آئین نامه اصلاحی 1360 قانون دفاتر اسناد رسمی مقرر گردیده که سازمان ثبت برای انتخاب سردفتر اسناد رسمی مراتب را در شهریور ماه هر سال به اطلاع متقاضیان برساند و تا پایان مهرماه ثبت نام و پایان آذرماه همان سال از افراد اختبار به عمل آورد.
با توجه به مشکلات اجرایی و کثرت متقاضیان اقدام بنحو مذکور غیر مقدور می باشد لذا به منظور حسن انجام وظیفه سازمان در انتخاب سردفتران اسناد رسمی پیشنهاد می گردد که ماده 3 آئین نامه مذکور به شرح ذیل اصلاح گردد تا در صورت موافقت و تصویب مراتب را امر به ابلاغ فرمایند:
« ماده 3 آئین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی : در مناطقی که به موجب مقتضیات محلی،اقتصادی و جمعیتی نیاز به تأسیس دفتر اسناد رسمی باشد ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت رفع نیاز و برای انتخاب سر دفتر اسناد رسمی مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع عموم خواهد رسانید.
متقاضیان واجد شرایط مکلفند در مهلت تعیین شده تقاضای خود را تسلیم نمایند.
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در فرصت مناسب از کلیه داوطلبان واجد شرایط مذکور،توسط هیأت منتخب رئیس قوه قضائیه مصاحبه به عمل خواهد آورد.
تبصره 1- چنانچه تعداد متقاضیان سردفتری اسناد رسمی به حدی باشد که به تشخیص رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انتخاب سردفتری از طریق مصاحبه با صعوبت مواجه و یا مستلزم صرف زمان غیر متعارف گردد،سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می تواند برای انتخاب سردفتر اسناد رسمی از داوطلبان مذکور ،آزمون کتبی به عمل آورده و پس از اعلام نتیجه آزمون مذکور،هیأت منتخب رئیس قوه قضائیه از افرادی که حداقل نصاب نمره یا بالاترین نمره را حسب مورد احراز نموده اند مصاحبه به عمل خواهد آورد.
تبصره 2- حداقل نصاب نمره را برای مناطق مختلف،سازمان ثبت اسنا و املاک کشور تعیین می نماید. »
معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور – حسینعلی امیری
منبع سایت صلح
ثبت دیدگاه