حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
شناسه : 41334

هیئت ‌وزیران در جلسه مورخ 29 /5 /1386 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت مسکن و شهرسازی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌ جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون‌اساسی جمهوری اسلامی ایران و در جهت تشویق و کمک به کارکنان رسمی و پیمانی و قراردادی که علاقمند به انتقال محل […]

پ
پ

هیئت ‌وزیران در جلسه مورخ 29 /5 /1386 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت مسکن و شهرسازی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌ جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون‌اساسی جمهوری اسلامی ایران و در جهت تشویق و کمک به کارکنان رسمی و پیمانی و قراردادی که علاقمند به انتقال محل اشتغال خود از شهر تهران و بقیه کلانشهرها به سایر نقاط کشور باشند، آیین‌نامه ایجاد تسهیلات جهت شاغلین دولتی متقاضی انتقال از تهران و کلانشهرها به سایر شهرهای کشور را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه ایجاد تسهیلات جهت شاغلین دولتی متقاضی انتقال از تهران و کلانشهرها به سایر شهرهای کشور
مصوب 1386,05,29با اصلاحات و الحاقات بعدی

ماده 1 ـ حمایت‌ها و تسهیلات موضوع این آیین‌نامه شامل تمامی کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و سایر عناوین مشابه شاغل در وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، مؤسسات بیمه و سایر دستگاههای مشمول ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه و کمیته امداد امام خمینی (ره) و پرسنل شاغل در نیروهای مسلح با اذن فرمانده معظم کل قوا و برابر آیین‌نامه مصوب که تمایل به تغییر محل اشتغال خود از کلانشهرها (تهران – مشهد – تبریز – اصفهان – کرج – شیراز- قم – اهواز) به سایر نقاط کشور را داشته باشند، می‌باشد.

تبصره ـ انتقال کارکنان به شهرهای استان تهران و نیز فاصله (50) کیلومتری سایر کلانشهرها در قالب این آیین‌نامه ممنوع است.

تبصره 2ـ امتیازات موضوع این تصویبنامه برای کارکنان استان خوزستان صرفاً شامل کارکنانی است که از کلانشهر اهواز به دیگر شهرهای این استان منتقل می­شوند.

ماده 2ـ متقاضیان استفاده از مزایای این آیین‌نامه باید حائز شرایط زیر باشند:
1 ـ قبل از پایان سال 1385 در کلانشهرها مشغول به خدمت بوده باشند.
2 – تاریخ انتقال آنان از کلانشهرها از ابتدای سال 1386 به بعد باشد.
3 ـ حداقل پنج (5) سال از عمر خدمتی کارکنان رسمی و پیمانی و حداقل پانزده (15) سال از عمر خدمتی کارکنان قراردادی باقی مانده باشد.

تبصره ـ اولویت واگذاری امتیازات این آیین‌نامه با ایثارگران و فرهنگیان است.

ماده 3 ـ متقاضیان واجد شرایط مشمول این آیین‌نامه از تسهیلات و امکانات زیر بهره‌مند می‌گردند.

ـ واگذاری زمین به قیمت تمام شده در نقاطی که دولت زمین داشته باشد و اعطای تسهیلات بانکی از محل تسهیلات بخش مسکن جهت احداث واحد مسکونی به میزان مندرج در جدول موضوع این ماده.

تبصره ـ واگذاری زمین در قالب این آیین‌نامه مشمول مقررات ممنوعیت واگذاری کسانی که قبلاً از زمین و مسکن دولتی استفاده کرده باشند، نمی‌باشد.

ـ کمک سود متعلق به تسهیلات بانکی به میزان مندرج در جدول موضوع این ماده به صورت نقدی و بلافاصله پس از اعطای تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌گردد.


مقصد انتقال کارمند

قدرالسهم زمین واگذاری به هر کارمند (متر مربع)

تسهیلات پرداخت جهت احداث مسکن (میلیون ریال)

کمک سود قابل پرداخت به هر کارمند (میلیون ریال)

شهرهای خارج از حریم استان تهران تا فاصله (150) کیلومتر از حریم و سایر کلانشهرها تا فاصله (50) کیلومتر از حریم کلانشهر

120

120

40

شهرهای با جمعیت (200) هزار نفر و بیشتر

150

130

50

سایر شهرها

180

140

55

تبصره 1 ـ چنانچه همسر کارمند نیز حائز شرایط انتقال در چارچوب این آیین‌نامه باشد، امتیازات جدول فوق به میزان سی درصد (30%) افزایش می‌یابد.

تبصره 2 ـ واگذاری زمین و تسهیلات به متقاضی سرپرست خانوار صورت می‌پذیرد.

ـ هزینه انشعابات آب، برق، گاز، فاضلاب و تلفن واحد مسکونی احداثی در شهر مقصد کارمند منتقل شده از ابتدا به صورت اقساط پنج ساله و بدون احتساب سود و کارمزد محاسبه و دریافت خواهد شد.

4– چنانچه فرزندان کارکنان مشمول این آیین‌نامه در هر یک از دانشگاهها و مراکز آموزش‌عالی اعم از سراسری، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و مانند آن مشغول به تحصیل باشند در صورت تمایل متقاضی به دانشگاه شهر مقصد انتقال کارمند و یا نزدیکترین شهر به آن نقطه – به جز شهرهای استان تهران – که رشته یاد شده را دارا باشند، منتقل خواهند شد.

تبصره ـ قابلیت انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاههای سراسری و بالعکس در اجرای این ماده امکان پذیر است.

5– به هر یک از کارکنانی که در قالب این آیین‌نامه از کلانشهرها منتقل گردند، یک گروه تشویقی علاوه بر گروههای تشویقی تبصره‌های (4) و (7) ماده (3) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ـ مصوب 1370 ـ اعطا می‌گردد.

تبصره ـ درصورت انتقال کارمند و همسر وی، یک گروه تشویقی به هر یک از آنان تعلق می‌گیرد.

6– یکی از اعضای درجه اول خانواده کارمند مشمول این آیین‌نامه، به جهت ایجاد اشتغال پایدار در مکان جدید از تسهیلات مربوط به کارگاههای زود بازده، با اولویت بهره‌مند خواهد شد.

7– به هر یک از کارکنان مشمول این آیین‌نامه، از تاریخ صدور حکم انتقال، یک ماه مرخصی تشویقی اعطا می‌گردد.

ماده 4ـ کلیه دستگاههایی که کارکنان آنها مشمول استفاده از مزایای این آیین‌نامه هستند موظفند در راستای اجرای بهینه این آیین‌نامه اقدامات زیر را به عمل آورند:

1– بلافاصله پس از دریافت درخواست انتقال کارمند واجد شرایط از کلانشهرها به سایر نقاط کشور، درخواست وی را قبول نموده و حق ممانعت از انتقال متقاضی را نخواهند داشت و همزمان با انتقال، دستگاه مربوط، یارانه موضوع این آیین‌نامه را از محل اعتبارات خود پرداخت و سپس مراتب را جهت درج در لایحه بودجه، به وزارت مسکن و شهرسازی اعلام نمایند.

تبصره 1 (اصلاحی 09/04/1387)ـ درخصوص کارکنان آن دسته از دستگاهها که واحد متناظر در شهرهای مقصد ندارند، بلافاصله دستگاه محل انتقال متقاضی توسط استاندار تعیین می‌شود.

تبصره 2(الحاقی 09/04/1387)– مصادیق موارد استثناء با پیشنهاد رییس دستگاه متبوع و موافقت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تعیین می شود.

2– جایگزین نمودن کارکنانی که در چارچوب این آیین‌نامه از کلا‌ن ‌شهرها منتقل می‌گردند، توسط دستگاه ذی‌ربط از خارج واحد به هر شکل ممنوع می‌باشد.

3– اعتبار حقوق، دستمزد و مزایای فرد منتقل شده از کلا‌ن ‌شهرها و پست سازمانی مربوط از واحد انتقال دهنده حذف و به واحد انتقال گیرنده اضافه می‌شود.

تبصره ـ حقوق و مزایای کارمند منتقل شده به صورت کامل و معادل اشتغال در پست سازمانی قبل از انتقال به وی پرداخت می‌شود و چنانچه به دلایلی امکان انتقال پست سازمانی (نظیر پستهای مدیریتی و سرپرستی) وجود نداشته باشد مابه التفاوت آن در پست جدید به وی پرداخت خواهد شد.

ماده 5 ـ از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه هر نوع انتقال و یا مأموریت از سایر شهرها به تهران ممنوع خواهد بود. موارد استثناء به تأیید معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور خواهد رسید.

ماده 6 ـ چنانچه استفاده کنندگان از تسهیلات این آیین‌نامه قبل از بازنشستگی و پایان سی (30) سال خدمت قصد انتقال مجدد به کلان ‌شهرها را داشته باشند، امتیازات متعلق به آنان در قالب این آیین‌نامه با ارزش روز محاسبه و مسترد خواهد شد.

ماده 7 ـ مدت اعتبار این آیین‌نامه از تاریخ ابلاغ یک سال شمسی می‌باشد.

پرویز داودی ـ معاون اول رئیس‌جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.